Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Zippo - 9 mars 2009 19:44

Då har ytterligare en "present" letat sig till mina giriga klor och med present menar jag en låda med H.Upmann No 2.

De flesta som kikar in här regelbundet ställer sig säkert frågan om jag totalt har tappat både förnuft och allmän vett men jag kan lugna er alla att så är inte fallet.

Allt detta ingår i en plan som jag håller på och förverkligar så nog finns det både tanke och (och i mina ögon) förnuft i det som jag håller på med.

Jag behöver inte gå längre än till den gångna helgens spontanherf för att få exempel på frågeställningar kring hur mycket kapital kan man binda i cigarrer.

Frågan är intressant och som jag uppfattar det på mina BOTLs högst aktuell.

Planen som jag har är att då jag historiskt sett har haft en högst (i sammanhanget) modest budget för cigarrinköp de senaste 4-5 åren så skall jag ta en planerad ekonomisk "smäll" i år för att sen mer eller mindre upphöra med inköpen de kommande åren.

Jag gör detta mycket på grund av att jag tror att många cigarrer kommer inom en snar framtid prismässigt att befinna sig på nivåer som jag helt enkelt inte är beredd att betala. 

Men andra ord så gör jag inte detta för att det är coolt att slänga ut pengar eller att det skulle vara ballt att ha många cigarrer, det handlar helt enkelt om att "säkra" tillgången på dessa godbitar i en överskådlig framtid.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, inköp, h.upmann, puffa, njuta, lyx, kapital



Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards