Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under januari 2008

Av Zippo - 20 januari 2008 01:34

Klockan börjar bli mycket och bokningarna fullkomligt haglade iväg de sista timmarna och hela rutten är numera spikad.


Dagens bokningar blev boendet på Koh Bulon (Pansand) och (Amari Trang) på fastlandet.

Flyg till Bangkok från Trang (Nok Air) samt boendet i Bangkok (Swiss Park).

Det sistnämnda är förresten numera stamhotellet i Bangkok (tack 50-taggaren för tipset) till rimligt pris och med kanonläge till transporter, restauranger,nöjen och shopping.


Återstår att boka färjebiljetter mellan Langkawi och Koh Lipe samt fiskeresan i Bangkok.


4,5 veckor kvar....sen lyfter vi :-)


/Zippo


Andra bloggar om: resa, plan, bokningar, bangkok, hotell, koh bulon, amari trang, boende

Av Zippo - 19 januari 2008 23:57

Nu börjar det mesta bli bokat inför sydostasienresan.

Vi kommer att avsluta i Bangkok men innan vi kommer dit så skall vi njuta av lite lyx under några nätter på Amari Trang Beach Resort o Spa.

Det kan behövas då vi strax innan detta boende har varken haft AC, varmvatten eller "riktiga" toaletter.


Se bild nedan för rummet vi har bokat.

Bilden lånad från Amari Trang


/Zippo


Andra bloggar om: resa, sydostasien, thailand, amari, trang, njuta

Av Zippo - 19 januari 2008 22:41

Vet inte hur illa det har sett ut på västkusten men hos mig så har det varit "vanlig höstväder".

Dagen har tillbringats med att göra ingenting, det lätt blir så när jobbet suger musten ur en och man har chansen att bara vara.


Kvällen avslutades med lite grillade köttbitar, cigarr och lite gott vin.

Att få fart på grillen var kanske inte helt trivialt i den relativt friska brisen som ilade runt hörnen men skam den som ger sig och köttet blev ovanligt lyckat denna gången.


Som sällskap under grillningen så hade jag en Coronado Especial.

Mycket trevlig utseende och bra konstruktion, smaken drog åt det nötiga hållet men då min koncentration var mer riktad mot grillen än cigarren så tänker jag inte utveckla det så mycket mer.

Betyg svag 4/5.


Kvällens vin blev Monti Garbi Ripasso 2004 som var en synnerligen trevlig bekantskap som jag säkerligen kommer att "träffa igen".


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, vin, grilla, storm, vardagsliv, coronado, mat

Av Zippo - 18 januari 2008 18:38

Det skulle vara fucking jobbigt att bo i den lilla byn.

Som bäddat för misstag när man ute i den stora vida världen.


/Zippo


Andra bloggar om: fucking, österrike, humor, udda, by, namn

Av Zippo - 17 januari 2008 22:45

Tom Cruise videon som Scientologerna fick bort från youtube kan man hitta här.


Men nog verkar han lite udda, eller?


What happends on youtube stays on youtube.


/Zippo


Andra bloggar om: youtube, tom, cruise, scientologi, udda, censur


Av Zippo - 17 januari 2008 22:27

Oooops han glömde visst hjärnan hemma den dagen.

Jag säger som rumpnissarna sa "vaffö, vaffö, vaffö gör han på detta viset".


/Zippo


Andra bloggar om: el, stängsel, reporter, humor, udda, klantigt


Av Zippo - 17 januari 2008 21:43

Telefonförsäljning är väl bland det mest irriterande företeelse jag vet och det verkar som om jag inte är ensam då 1,5 miljoner hushåll idag har anmält sig till NIX telefon.


Personligen så brukar jag avbryta de samtal som trots allt kommer så fort de har sagt sina namn och eventuell ärende med ett bestämt NEJ TACK, varpå jag lägger på luren.


Kan en lagändring stoppa/stävja detta, knappast troligt då man inte ens kan få folk dömda trots att det finns bevis.

Man får nog angripa problemet genom att titta lite på hur marknadskrafterna egentligen funkar i detta fallet enligt principen tillgång och efterfrågan.

Efterfrågan finns där i form av företag som vill sälja produkter, tillgång finns där i form av företag som tillhandahåller telefonförsäljning men var kommer vi som konsumenter in egentligen?


Självklart genom att det är vi som bekostar kalaset.


Ett perfekt sätt och få slut på dylika påringningar är att alla helt enkelt skutar att handla nåt från telefonförsäljare.


/Zippo


Andra bloggar om: lagändring, telefon, försäljare, nix telefon, irriterande





Av Zippo - 16 januari 2008 20:49

Läste artikeln om bredbandtest på aftonbladet.se och beslöt för att ta en testrunda lite sådär på skoj.

Har själv en "upp till 8Mbit/s" ADSL lina men då jag sitter nästan 6 km från närmaste telestation så räknar jag med att om jag kommer upp i så där 3-3,5 Mbit/s så är det helt O.K


Blev lite häpen över resultatet då jag dubblar den "utlovade" hastigheten och 5 dubblar den av mig förväntade hastigheten.


Nej i mitt fall är det nog som så att det nog är bredbandskollen.se som står för lögnerna.


Vad hände förresten med "upplevd hastighet" som man snackade om förr om åren?.


/Zippo


Andra bloggar om: bredband, adsl, bredbandkollen, ISP, resultat

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards