Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under april 2008

Av Zippo - 27 april 2008 09:21

Gårdagen avverkades i synnerligen behaglig tempo.

Aktivitetsmässigt så var höjdpunkterna följande.

1. Inhandlade ny cykel till grabben.

2. Cyklade runt på området med "minigodzilla".

3. Grill o cigarr.

Hur det sen kan komma sig att jag var så utmattad på kvällen att jag slocknade runt 22:00 framför TVn är för mig en gåta.


Idag så skall jag dra iväg till "grannbya" där vi skall hämta en humidor till "Hazzard" och eftermiddagen skall tillbringas framför TVn för att kika in dagens Formel 1 lopp som går av stapeln i Spanien.

Startordningen är enligt nedan.


1. Räikkönen.

2. Alonso

3. Massa

4. Kubica.

5 Hamilton.


/Zippo


Andra bloggar om: formel1, räikkönen, cykel, aktivitet, grill, cigarr, humidor

Av Zippo - 26 april 2008 01:39

"Prada, Anna Sui och Versace. Söndag fick titta in i ”Damernas världs” modechef Martina Bonniers fashionabla garderob".

Hej o ho jag kan jag också.

Vissa samlar på tomma ölburkar andra på Prada,Versace och Anna Sui.

Personligen så koncentrerar jag mig på cigarrer i alla dess former.

Cohiba,Limited editions o.s.v

Men jag säger som modechefen Martina skulle säga...det drabbar ju ingen fattig.

Den exklusivaste hobbyn som man kan ägna sig åt är ju trots allt cigarrer.

Det är ju i alla fall en hobby där man ser sina pengar bokstavligt talat gå upp i rök.

Nedan lite cigarrfashion från den gångna veckan.


Fan vad det känns bra och vara lite stekig.


Hoppas ni uppfattade ironin i det hela :-)


/Zippo


Andra bloggar om: stekare, cigarr, fashion, samla, dyrt, rök, pengar

Av Zippo - 26 april 2008 01:10

Det är bara och rocka loss med höga klackar tjejer, nästa steg är och binda fötterna.

Go babes go och medans ni ändå håller på så tycker jag att ni skall köpa ett par nya jeans.


/Zippo


Andra bloggar om: sexigt, fötter fetish, jeans, string, tjejer

Av Zippo - 26 april 2008 00:50

Ehhh, borde man inte kasta ett öga i backspegeln när man bogserar en bil?.

Uppenbarligen så har inte nån gjort det i det här fallet.


/Zippo


Andra bloggar om: backspegel, bogsera, bil, saudi, ehh, humor, udda

Funny videos
Av Zippo - 25 april 2008 23:58

Är det bara jag som tycker att den "färgade killen" (Kodjo Akolor) som slussar förmågorna till scenen i programmet talang 2008 har en given plats i finalen som komiker.


Jag tycker att han är jäkligt rolig och är väl den största anledningen till att jag tittar på den annars så mediokra "showen".


Bara en fundering som jag har.


/Zippo


Andra bloggar om: talang, 2008, rolig, kille, färgad, kodjo, akolor

Av Zippo - 25 april 2008 23:24

Mycket har hänt sen den i alla fall på mitt företag legendariska utskällningen av min dåvarande chef.

Chefen ifråga har numera fått kicken av den nya ledningen och nya förmågor har intagit hans plats så så jäkla fel ute kan jag inte ha varit med min kritik.

Saken är den att då vårt företag byter chefer som en annan byter kalsonger så har en viss utmattning numera infunnit sig hos de anställda och detta illustreras bäst med faktumet att alla mina närmaste kollegor har sagt upp sig.

KUL!

Så här sitter jag med en oförstående ledning och en omöjlig arbetssituation i knät.

Vad skall jag göra...säga upp mig (den enkla utvägen) eller att fortsätta vara en sanningssägare och verkligen sätta de nya cheferna på plats med förhoppningen att nån skall förstå verkligheten bortom powerpointpresentationer.


Har mjukstartat med att förolämpa den nya chefens nya chef under ett "peptalkmöte" där mycket krut las ner för att beskriva den nya ljusa framtiden som han såg det.

När han var klar så frågade han vad vi tyckte om hans planer och log från öra till öra.

Rutinerad som man är med nya chefer och deras entusiasm så sammanfattade jag (i alla fall mina intryck) efter 5-10 sekunders tystnad med att säga. "gaaaa ga gaaaaa ga gaaa".

Behöver jag säga att det inte riktigt föll i god jord.


Vi får väl se var det hela slutar då jag inför ett nytt möte med chefen,chefens chef och mig har beslutat att vara så där lagom obehaglig genom att "jag skall säga vad jag tycker och jag vet att jag har rätt" sätt.


Att jag sen är den sista som har nån form av kompetens inom just min del av verksamheten kommer att vara ytterligare en jobbig faktor för cheferna att hantera då jag i och med detta har en rejäl grepp runt deras kulor.


Smoke on..


/ Zippo


Andra bloggar om: obekväm, sanning, chef, sluta, sparken, lönsamhet, idioti, ljus, framtid




Av Zippo - 24 april 2008 22:23

Precis när man trodde att man hade sett det mesta så hittar man nåt ännu värre.

Hur dumma kan folk bli egentligen?


/Zippo


Andra bloggar om: idiot, dum, bevis, roligt, öhh



Av Zippo - 24 april 2008 20:56

Hört från en kompis, det lite lustiga är att det skall ha inträffat på riktigt.

En PC-nisse stannar till vid en tjej, studerar hennes skor en stund och fäller följande kommentar.

"Jag skulla kunna olla dina skor helt galet blanka".


/Zippo


Andra bloggar om: sant, falskt, kommentar, märkligt, olla, skor, blankt

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards