Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under juni 2008

Av Zippo - 19 juni 2008 22:47

Fortsätter på cigarrtemat med att berätta att jag under kvällen puffade på en Ashton VSG Illusion, allt för att fira den stundande semestern som börjar nästa vecka.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, ashton, VSG, fira, semester


Av Zippo - 19 juni 2008 22:39

Glömde nämna hur jag laddade upp inför det som skulle visa sig bli en besvikelsen igår kväll.


Kebabpizza,Carlsberg öl och en A.Fuente Hemingway Signature cigarr.


Askan höll ihop på ett bra sätt i alla fall och det är mer man kan säga om det Svenska laget.


/Zippo


Andra bloggar om: EM, uppladdning, besvikelse, cigarr, pizza, öl, fuente

Av Zippo - 18 juni 2008 21:47

FRA-lagen klubbades igenom precis som jag var rädd för och jag måste säga att den sista "remiss rundan" känns mer eller mindre som nåt man har redan planerat i förväg.


Maken till snabbhet vid handläggningar har väl myndighetspersoner i Sverige aldrig uppvisat.

Men någon insåg väl att opinionen skulle växa sig alltför stark om man gav det hela mer tid.


Passa på och ge fröken Federley en oskar också när ni håller på för jag börjar lite smått undra om det bara är jag som fattar att det hela var uppgjort.


/Zippo


Andra bloggar om: federley, fra, lag, för fan, signalspaning, personlig, integritet, avlyssning


Av Zippo - 18 juni 2008 21:40

Matchen mot ryssland började precis som jag fasade.

Snabba ryssar med massor av vilja mot Sverige som trippar runt som de värsta primadonnorna.

Det är ju nästan så att man skäms när man tittar.


Hoppas för bövelen att Lagerbäck skakar om grabbarna så att det blir lite fart i benen.



/Zippo


Andra bloggar om: fotboll, em, sverige, ryssland, besviken

Av Zippo - 16 juni 2008 22:59

Det är ju skrämmande att det kan vara billigare att åka flygplan än att åka tåg.

Hur är det möjligt?, kan det vara som så att konkurrensen är satt ur spel.

Själv så pendlar jag med SJ 20 mil varje dag och månadskortet som jag inhandlar är ju allt annat än billig.


En snabb kalkyl visar att med en lite äldre mindre bil så skulle jag komma fram och tillbaks till jobbet till samma peng som månadskortet kostar under förutsättning att jag hade ytterligare en person att att dela kostnaderna med.


Sjukt om jag får säga vad jag tycker, rimligt om SJ får tycka till.


/Zippo


Andra bloggar om: miljö, pendla, billigt, flyg, tåg, sj, bil



Av Zippo - 16 juni 2008 22:37

Det blev en och annan cigarr som jag hann prova nu under helgen.

Bland annat så har jag hunnit med följande kubaner El Rey Del Mundo Cheux Supreme, Cohiba Maduro Secretos, Cuaba Tradicionales samt en raritet tillverkat i bara 10200 exemplar nämligen El Rey Del Mundo Vikingos.


Alla godsaker utom Cohiban var inköpta från www.polarcigar.com.


En sämre cigarrhelg kan man ju ha eller vad säger ni.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, kuban, cohiba, el rey del mundo, unik

Av Zippo - 11 juni 2008 23:25

Inte mycket under solen förutom då kanske de Svenska framgångarna i EM turneringen.

Det är just det som retar mig just nu.

Inte så att jag inte unnar Sverige en vinst men att man sen blåser upp hela saken som om det vore det bästa som har hänt Sverige de senaste 100 åren blir ju lite löjligt.

Zlatan hit,zlatan dit och skulle nån så bara råka fisa så är alla sportjournalister där och gör en analys om hur det kommer att påverka Sveriges chanser till avancemang.


Löjligt på min ära.


/Zippo


Andra bloggar om: fotboll, em, överdrift, mål, sverige, zlatan, journalister


Av Zippo - 10 juni 2008 20:44

Signalspaningslagen kommer att smygklubbas igenom utan att vi medborgare som skall övervakas får egentligen ens den minsta lilla chans att tycka till om saken (ännu mindre förstå vilka risker det egentligen innebär).

Rapporteringen i media har istället mestadels handlat om bantning, klädsel, mat, alkohol och andra livsviktiga tips blandad med några mord och rån som trots allt sker lite då och då.

Varför har det varit så tyst om detta?, det kommer ju i alla fall att påverka så gott som alla som bor i Sverige.

Tycker också att tidpunkten för omröstningen är märkligt väl valt då det sammanfaller med fotbolls EM och följdaktigen så kommer de flesta att vara upptagna med sina hjärnor på annat håll.


När så verktygen är på plats så lär det väl inte dröja så länge innan man börjar med samkörningar och annat trevligt och då självklart med medborgarnas bästa i tankarna.

Ser inte direkt fram emot den dagen då de insamlade uppgifterna kommer att användas mot mig.


Säger bara stoppaFRAlagen nu. 


/Zippo


Andra bloggar om: signalspaning, fra, hot, personlig integritet, framtid, övervakad


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards