Nonsens, garrar och allt därimellan

Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

7vens herf

Av Zippo - 5 januari 2009 00:35

Tillbringade en stor del av eftermiddagen/kvällen hemma hos 7ven med trevligt samvaro samt en del cigarrer.

Själv så drog jag i mig "nyårsaftonscigarren" som blev liggande under nämnda kväll nämligen Cohiba Siglo VI och jag kan bara konstatera att den är så förbenat god.

Om de sen är värda de 343:-/st som Brobergs tar låter jag vara osagt.

Kvällens andra cigarr för min del blev Oliva Serie V Belicoso som i alla fall jag tycker är en mycket trevlig cigarr väl värd att i alla fall prova.


Passar också på och tackar de andra åtta som medverkade för trevligt sällskap.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, herf, röka, puffa, cigarr, cohiba, oliva



 
 
Ingen bild

hälsingland

5 januari 2009 14:51

passande med brandsläckaren i bakgrunden

 
Ingen bild

Zippo

5 januari 2009 23:44

He, he.
Tänkte inte på det, men som du säger så var det passande.

/ZIppo

 
Lars

Lars

6 januari 2009 17:50

Det var verkligen en kanonherf hos den gode Seven. Till denna puffaroas återvänder jag gärna.

Jag ser gördeln till Padilla Corojon Edicion Limitada 2006, som jag rökte. Den var god förvisso, men mot din Siglo VI står den sig slätt.

http://www.08bolmers.se

 
Ingen bild

hälsingland

6 januari 2009 22:56

jag visste att du skulle garva,givetvis jag gillar fotot och info om vad som hände på herfen,cigarrerna i askoppen är skön,zippo du är den förste jag följer regelbundet som bloggar,var inte orolig jag har familj och är tvåhundratiotusen procent hetro,det betyder mycket för många,sluta inte blogga,gjorde reklam för din blogg alldeles nyss på åsa jinders blogg på "passagen".en plansch på pirros logga skulle vi alla ha.hälsingland

 
Ingen bild

Zippo

7 januari 2009 20:21

Hälsingland:

Tack!.
Kommer du snart vilja ha nåt i gengäld?.
:-)

/Zippo

 
Ingen bild

hälsingland

8 januari 2009 00:16

zippo,du och dina polare är ju många gurus på cigarrer,köpte ett provpaket på cigarrummet med 6 st robusto,från olika länder,man läste om dom olika cigarrerna och hade i förväg satt i sinnet vilka som skulle vara 1,2,3 osv,det sprack totalt,besviken på alla,fast en del smaker måste man ju pröva fler gånger för att fastna för,hursomhelst den cigarr jag sågat från första början,pga fransmän kan väl inte denna konst,döm om min förvåning,detta var no 1,i detta paket,navarre short robusto,din nyårscigarr är det en av dom du håller högst,kan du skriva en 1-5 lista av dina favoriter.hälsingland

 
Ingen bild

Zippo

8 januari 2009 19:11

Aj fan, nu satte du mig på pottan.
Det är ju himla svårt att tipsa om cigarrer då det hela beror så mycket på personlig tycke och smak.
Av paketet som du hade puffat på så har jag bara rökt La Rica, Flor de Selva o Partagas D4 och den sista kommer jag inte riktigt ihåg hur den smakade.
Flor de Selvan var helt o.k om jag minns rätt.

Renodlad top 5 avstår jag nog ifrån då det beror helt på tillfälle och tidpunkt.
Några favoriter dock.
Icke kubaner.
Padron 2000 o uppåt brukar aldrig svika mig.
Pepin Black (andra pepin e också helt o.k)
Illusione (har aldrig rökt en dålig sådan)
La Flor dominicana chiselito.
Consuegra #84 o #9 billiga bundlecigarrer men riktigt bra, speciellt med år på nacken.

Kubaner.
Bolivar gillar jag rent generellt.
Romeo y Julieta Short Churchill tycker jag e riktigt god.
Por Larranaga montecarlo, billig o mycket trevlig cigarr om man lagrar den en tid.
Montecristo No2 mycket god med ett par år på nacken.
Cohiba VI, svindyr men ack så god för riktigt speciella tillfällen.
San Cristobal el principe, trevlig cigarr till en trevlig peng

Det finns många fler men jag hoppas du får nån tips i alla fall.

Annars så är www.cigarrprat.se och www.08bolmers.se ypperliga forum för att söka efter tips o ideer.

Ha de gott.

/Zippo

 
Ingen bild

hälsingland

8 januari 2009 21:45

tack för denna grymma utläggning.var välsignad.hälsingland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zippo - 15 augusti 2013 14:15

Det sista är inhandlat, transport till flyget är bokat, transport från Arlanda likaså. Tja inte så mycket mer att säga....imorgon bär det hemmåt. Sista restaurangbesöket skall nu göras sen slafen. /Zippo...

Av Zippo - 14 augusti 2013 15:56

Som rubriken antyder så var det fiske som stod på menyn idag...satan vad kul det var. Dagen började dock lite sisådär då jag var tvungen att i panik se till att taxichaffisen hittade en toalett...snabbt skulle det gå...men det löste sig. Sen blev d...

Av Zippo - 13 augusti 2013 17:19

Tja, grabbarna har shoppat vad grabbar vill shoppa....skräddarsytt och lite programvaror. Sen blev det i nte så mycket mer...det är fan dyrt i Thailand..i alla fall om man skall märkesshoppa och kopiorna är många gånger rätt kassa. Jag hann även id...

Av Zippo - 13 augusti 2013 02:56

Med lite bättre sängar så sov man ju som en kung. Följdaktigen så vaknade jag lite tidigare än jag brukar så jag passade på att besöka gymet på hotellet. Det var nån vecka sen som jag ägnade mig åt den typen av aktiviteter så antagligen så är jag ö...

Av Zippo - 12 augusti 2013 17:15

Back on the hotel. Skräddaren hade tyvärr stängt för idag så jag och grabben tog en sväng runt "hooden" medans tjejerna gick och kika in lite shopping. Efter en vända så stannade vi på Landmark Hotels terass och drog en bira och vanilla shake. Göt...

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards