Nonsens, garrar och allt därimellan

Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Ny generation tar över....kanske

Av Zippo - 16 juni 2009 21:03

En irriterande egenskap med ens barn är att man hela tiden blir påmind av att man själv börjar bli gammal.

Själv så har jag bland annat en 15 årig dotter som i sin tur är ihop med en ganska idrottsintresserad 17 åring.

Bara ovannämnda faktum gör att man inser att barnen börjar bli stora och följdaktigen så börjar jag själv bli gammal.

För nån vecka sen så kom pojkvännen i fråga och skulle utmana mig i armbrytning.

WTF?

Jag bestämde mig där och då att jag skulle hellre dö än och förlora mot honom.

Nu antog jag inte utmaningen på plats utan det blev bara några väl valda "psykningar" som skulle få arbeta sig in i hans undermedvetna för att bättra på mina odds tills det var dags.


Självklart så slutade det med att jag vann när vi väl mätte vår styrka och det kom väl inte som nån överraskning då jag nog var 1000% mer motiverad och vinna än han var.


Vi har hunnit med ytterligare styrkemätningar i form av löpning i spåret och tyvärr så förlorade jag den matchen.

Förslusten var dock inte förkrossande så grabben kommer nog få kämpa hårt för att göra om den bedriften.


Behöver jag ens nämna att det numera är inga som helst problem med att komma ut och löpträna.

:-)


/Zippo


Andra bloggar om: slyngel, 17, 15, pojkvän, barn, gammal, irriterande, kraftmätning

 
 
Ingen bild

Kimmen

17 juni 2009 08:57

Jag har läst i en mycket tillförlitlig källa (Illustrerad Vetenskap, hehe) att cigarrer inte nämnvärt försämrar kondisen över en längre period av puffning. Dessutom ska nikotin vara strikt förbjudet vid fystester av annat än hälsoskäl, nämligen det faktum att nikotin ÖKAR den fysiska prestationsförmågan.
Som om det inte vore nog så ökar även den mentala bilden av att du måste prestera mer för att uppnå samma resultat som du vanligtvis utan nikotin gör (eftersom det är ju lite fakta att cigarettrökare har sämre kondis, vi som inte röker cigaretter utan puffar cigarrer hamnar ju tyvärr allt som oftast i samma fack). Således springer du snabbare än vanligt om du vet med dig att du tidigare under dagen har rökt eller puffat. Så ut och fortsätt löpträna! Men sug med gott samvete i dig en härlig partagas (valfri facon) tidigare under dagen då nästa löpning med "svärsonen" ska avverkas. :D

 
50-taggare

50-taggare

17 juni 2009 17:08

Hahahahaha du kanske är starkare men grabben är listigare. När du brutit dig trött går han in i sovrummet med dottern och har kul. Now who's the sucker? :-)

http://50-taggare.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

18 juni 2009 15:55

Kul inlägg...och bra sätt att komma igång med löpningen igen :)
men, tänk den dagen han slår dig i armbrytning...

http://mj.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Zippo

18 juni 2009 21:14

Kimmen:
Inte helt fel ide att dopa sig innan :-)
50-taggaren:
Du har nog haft din beskärda del av dottervåndor.
Magnus:
Skall börja styrketräna under hösten så det lär inte hända den närmaste tiden :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zippo - 15 augusti 2013 14:15

Det sista är inhandlat, transport till flyget är bokat, transport från Arlanda likaså. Tja inte så mycket mer att säga....imorgon bär det hemmåt. Sista restaurangbesöket skall nu göras sen slafen. /Zippo...

Av Zippo - 14 augusti 2013 15:56

Som rubriken antyder så var det fiske som stod på menyn idag...satan vad kul det var. Dagen började dock lite sisådär då jag var tvungen att i panik se till att taxichaffisen hittade en toalett...snabbt skulle det gå...men det löste sig. Sen blev d...

Av Zippo - 13 augusti 2013 17:19

Tja, grabbarna har shoppat vad grabbar vill shoppa....skräddarsytt och lite programvaror. Sen blev det i nte så mycket mer...det är fan dyrt i Thailand..i alla fall om man skall märkesshoppa och kopiorna är många gånger rätt kassa. Jag hann även id...

Av Zippo - 13 augusti 2013 02:56

Med lite bättre sängar så sov man ju som en kung. Följdaktigen så vaknade jag lite tidigare än jag brukar så jag passade på att besöka gymet på hotellet. Det var nån vecka sen som jag ägnade mig åt den typen av aktiviteter så antagligen så är jag ö...

Av Zippo - 12 augusti 2013 17:15

Back on the hotel. Skräddaren hade tyvärr stängt för idag så jag och grabben tog en sväng runt "hooden" medans tjejerna gick och kika in lite shopping. Efter en vända så stannade vi på Landmark Hotels terass och drog en bira och vanilla shake. Göt...

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards