Nonsens, garrar och allt därimellan

Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

SWIFT

Av Zippo - 12 februari 2010 20:50

Har inte hunnit hänga med i de senaste turerna kring "swiftskandalen" men tydligen så har EU-parlamentet röstat ner förslaget.

Då jag har dålig koll på hur EU-systemet egentligen fungerar så har jag även dålig koll på vad det i praktiken betyder.

Det som jag däremot vet är att det finns diverse intressenter som hela tiden flyttar fram sina positioner på bekostnad av våran personliga integritet.


SWIFTförslaget går i korthet ut på (för de som inte vet) att ge intressenter i USA tillträde till bankernas gemensamma transaktionssystem så att man kan begära ut ekonomiska uppgifter om medborgare.

Man vill helt enkelt ha totalkoll på befolkningen och med koll så kommer styrning, så enkelt är det.

Det som är mest oroande kring det hela är att man har mörkat i princip hela processen kring switfärendet och det tolkar jag som att man har försökt att "kuppa" in lagen i tysthet.


Att det sen skulle bli en lag som till slut kommer att missbrukas är ju ganska klart,  enligt mig i alla fall.


Man kan ju ta  IPRED som exempel där det definitivt finns politiska påtryckningar bakom polisernas senaste satsningar.

Det som jag tror i förlängningen är att politikerna i detta fallet agerar i sin tur på "befallning" av andra makter än folket som valde dessa politiker som sina representanter.


Tja vad skall man säga, den här gången så klarade vi oss men framtiden ser mörk ut.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , ,

 
 
Ingen bild

Hazzard

14 februari 2010 11:31

Det verkar som att vi går mer och mer mot George Orwells roman "1984". Staten eller staterna ska kunna kontrollera varje individ och samtidigt kunna sätta dit/slå ned individen om det finns minsta misstanke om att den inte följer "rätt" väg.

/Hazzard

 
Ingen bild

hälsingland

14 februari 2010 15:24

helt underbart vad öppna ögon du ser med zippo,jag menar det,vet du om att det redan är långt gånga planer att ha personnummer instansat på handled eller i pannan,det är redan testat på människor,penninglöst samhälle,kontroll kontroll,den som sticker upp huvudet=åsikt,annan mening,chopp.läs facit,uppbb,13:16-18.uppbb14:9-13.du ser klart zippo,dom flesta är zombies ser inte skuggspelet,men det räcker inte,utan guds andes power,så böjer sig folk,kommunismen säger gud finns inte,den djävulen själv har mördat 250 000 miljoner människor,det är peanuts mot vad som kommer,its the final countdown,hemskt men sannt,ej heller finnes under himmelen något annat namn,bland människor givet,genom vilket vi kunna bli frälsta,jesus kristus,apg4:12.läs flammor.com .hälsingland.

 
Ingen bild

Zippo

14 februari 2010 20:24

Hälsingland:
Nog är vi överens om att det barkar åt skogen som det ser ut just nu.
Jag anser också att det penningslösa samhället (när vi väl kommer dit) är det perfekta sättet att få total makt över människor.
Tänk vad praktiskt att kunna trycka på en knapp och vips så har man raderat personers ekonomiska möjligheter.
Dessa ekonomiska system förutsätter ju självklart också att man blir "medlem" i klubben så det är bara och ställa sig i kö för att avsäga sig alla rättigheter man eventuellt har.

/Zippo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zippo - 15 augusti 2013 14:15

Det sista är inhandlat, transport till flyget är bokat, transport från Arlanda likaså. Tja inte så mycket mer att säga....imorgon bär det hemmåt. Sista restaurangbesöket skall nu göras sen slafen. /Zippo...

Av Zippo - 14 augusti 2013 15:56

Som rubriken antyder så var det fiske som stod på menyn idag...satan vad kul det var. Dagen började dock lite sisådär då jag var tvungen att i panik se till att taxichaffisen hittade en toalett...snabbt skulle det gå...men det löste sig. Sen blev d...

Av Zippo - 13 augusti 2013 17:19

Tja, grabbarna har shoppat vad grabbar vill shoppa....skräddarsytt och lite programvaror. Sen blev det i nte så mycket mer...det är fan dyrt i Thailand..i alla fall om man skall märkesshoppa och kopiorna är många gånger rätt kassa. Jag hann även id...

Av Zippo - 13 augusti 2013 02:56

Med lite bättre sängar så sov man ju som en kung. Följdaktigen så vaknade jag lite tidigare än jag brukar så jag passade på att besöka gymet på hotellet. Det var nån vecka sen som jag ägnade mig åt den typen av aktiviteter så antagligen så är jag ö...

Av Zippo - 12 augusti 2013 17:15

Back on the hotel. Skräddaren hade tyvärr stängt för idag så jag och grabben tog en sväng runt "hooden" medans tjejerna gick och kika in lite shopping. Efter en vända så stannade vi på Landmark Hotels terass och drog en bira och vanilla shake. Göt...

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards