Nonsens, garrar och allt därimellan

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Casa Zippo, where the party never stops

Av Zippo - 25 april 2010 11:44

Lördagen bjöd i alla fall runt mina trakter både på sol och lite värme och detta faktum måste man ju utnyttja på bästa sätt.

Började med att tända upp en Flor De Selva Robusto som röktes upp medans jag och minigodzilla drog iväg till en närliggande lekplats för lite aktiviteter.

Vill minnas att jag upplevde denna som relativt mild och krämig cigarr när jag har rökt den tidigare men så var definitivt inte fallet denna gången.

Relativt rivig och till råga på allt en täckblad som delvis lossnade ganska omgående gjorde att jag inte riktigt njöt av upplevelsen.

Senare under kvällen så öppnade "Zippos grill och bar" på altanen varpå "eldklotet" fylldes till brädden med kött av diverse slag.

Den andra cigarren för dagen blev en Casa Fuente Corona.

Hyfsad pepprig inledning som strax övergick till en mildare smakpalett av mandel, tobak och lite trätoner.

Bra drag och trevliga mängder med rök plussade på poäng.

Troligtvis så skulle cigarren i slutändan fått relativt högt betyg men en plötslig illamående gjorde att jag helt enkelt var tvungen att stoppa mitt i.

Lika tråkigt varje gång det händer och jag ångrar att jag tände upp "Casan" på fastande mage då den definitivt hade full styrka.

Snabba cigarrbetyg:

Flor de Selva 7/10.

Casa Fuente 8/10 (lovande men aningen linjär fram till jag stoppade).


Till köttet så hade jag inköpt en flaska Bolla Le Poiane Ripasso.

Skulle vilja säga att det var inget speciellt med denna och jag väljer då hellre  Campolieti Ripasson som smakmässigt är lika bra men då några tior billigare.

Bästa Ripasson enligt mig är fortfarande Monti Garbi Ripasso som slår båda dessa med hästlängder.


Betyget för Bolla Le Poianen blir 7+/10.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , ,


 

 



 

 

 

 
 
Magnus

Magnus

25 april 2010 15:13

Det såg riktigt mysigt och gott ut det där.

http://mj.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kimmen

26 april 2010 10:25

Grillat ÄR godast! :)

Synd att selvan var tvär och att täckbladet lossnade. :( Den är ju verkligen riktigt god när den levererar. Bjuder på en ny nästa båttripp! :D

/Kimmen

 
Ingen bild

Hazzard

27 april 2010 01:33

Ett litet bidrag till grillning
http://www.bonton.se/sv/galleri/18.htm

/Hazzard

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zippo - 15 augusti 2013 14:15

Det sista är inhandlat, transport till flyget är bokat, transport från Arlanda likaså. Tja inte så mycket mer att säga....imorgon bär det hemmåt. Sista restaurangbesöket skall nu göras sen slafen. /Zippo...

Av Zippo - 14 augusti 2013 15:56

Som rubriken antyder så var det fiske som stod på menyn idag...satan vad kul det var. Dagen började dock lite sisådär då jag var tvungen att i panik se till att taxichaffisen hittade en toalett...snabbt skulle det gå...men det löste sig. Sen blev d...

Av Zippo - 13 augusti 2013 17:19

Tja, grabbarna har shoppat vad grabbar vill shoppa....skräddarsytt och lite programvaror. Sen blev det i nte så mycket mer...det är fan dyrt i Thailand..i alla fall om man skall märkesshoppa och kopiorna är många gånger rätt kassa. Jag hann även id...

Av Zippo - 13 augusti 2013 02:56

Med lite bättre sängar så sov man ju som en kung. Följdaktigen så vaknade jag lite tidigare än jag brukar så jag passade på att besöka gymet på hotellet. Det var nån vecka sen som jag ägnade mig åt den typen av aktiviteter så antagligen så är jag ö...

Av Zippo - 12 augusti 2013 17:15

Back on the hotel. Skräddaren hade tyvärr stängt för idag så jag och grabben tog en sväng runt "hooden" medans tjejerna gick och kika in lite shopping. Efter en vända så stannade vi på Landmark Hotels terass och drog en bira och vanilla shake. Göt...

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards