Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Zippo - 12 december 2010 02:20

Har ju nämnt att jag har varit lite upptagen den sista tiden och bland annat så var jag i Norge härom veckan.

Är man på resande fot så passar man ju självklart på och kikar in i taxfreebutikerna och nog fanns det en del fynd att göra.

Det bästa som jag hittade var Ron Zacapa som jag anser är en rom som helt klart befinner sig i en klass för sig.

Att sen literpriset hamnade på hälften av vad systembolaget tar var ju en synnerligen trevlig julbonus.

Andra inköp var en flaska Amarone samt en 3 pack med Cohiba Esplendidos.

Anledningen till Cohibainköpet var helt enkelt det faktum att jag aldrig har rökt en Esplendido och jag kände att det nog var dags att göra det ganska snart.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,


 


 

Av Zippo - 12 december 2010 02:08

Har druckit några flaskor av en lite udda Italienare som heter Il Rustico.

Vinet görs på druvan Lacrima som nog inte så många enshar hört talats om.

Helt klart är att detta är en lite udda fågel och smaken kan väl rätt enkelt sammanfattas med ett ord nämligen viol.

Har läst en hel på nätet och många verkar tycka att vinet är rena snuttefilten och rätt som det är så har man tömt hela flaskan men det tycker inte jag.

Däremot så tycker att det är en rätt intressant bekantskap med helt egen karaktär  men då violsmaken inte riktigt är vad jag gillar så går det inte riktigt hem hos mig.

Betyget för Il Rustico blir 6+/10.


/Zippo


Andra bloggar om: , , ,


 

Av Zippo - 12 december 2010 01:55

Är det nåt vin som har blivit köpt mer än nåt annat (vid sidan av Gruz De Alba) under hösten så är det Sydafrikanska vinet The Pastors Blend.

Jäklar vad trevligt vin och inte blir det sämre av att prislappen landar strax under 100:-

Ett välbalanserad vin som tål både "smuttning" och mat och som levererar smaker av svarta vinbär och kryddor på ett utomordentligt behagligt sätt.

Rekommenderar vinet och ger betyget 9/10 (med tanke på priset).


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,



 

Av Zippo - 12 december 2010 01:49

Fyllde år för ett tag sen och gumman tyckte att en alkoholist som jag skall mer alkohol ha   .

Nu var ju det där mer alkoholist inte helt sant men visst gillar jag ädla drycker.

Jura Prophecy funkar rätt bra men är väl egentligen inte nåt som jag triggar igång på till 100%.

Anledningen är smakpaletten som jag upplever som lite väl "ljus" utan "mörka" eller utmärkande smaker.


Skulle jag sätta betyg så blir det medelmåttiga 7/10.


/Zippo


Andra bloggar om: , , ,


 

Av Zippo - 12 december 2010 01:35

En snabbis.

Chakana Estate Selection Malbec.

I Argentina producerad vin som definitivt platsar som matvin till de mer bastanta kötträtterna.

Chakanan levererar mycket smaker och är väl inte direkt nån lättsam "smuttarvin" utan skall helst servereras till mustigare kötträtter.


Betyget för Chakana Estate Selection Malbec blir 8+/10


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,


 

Av Zippo - 12 december 2010 01:02

Har en rätt klar bild av att  normala 16 åriga tjejers universum brukar enbart bestå av smink, kompisar, killar, småfnissande samt moderiktiga kläder.

Inser också att det trots allt är en fas som alla flickebarn går igenom men det som jag inte köper är alla föräldrar som av dumhet/snällhet uppmuntrar sina barn till och växa upp till oansvariga bimboaktiga drygskallar.

Nope det funkar inte hos mig.

Har alltid uppmuntrat/tvingat mina barn till och ta egna beslut och även påtvingad dom till och leva med konsekvenserna när besluten inte riktigt har resulterad i önskvärda resultat.

Kan man då bli stoltare som pappa när den äldsta dotter på 16 har av nån outgrundlig anledning beslutat sig för att genomlida diverse mer eller mindre sadistiska utbildningar i militärt regi.

Inte så att jag direkt gillar militärer men det tyder helt klart på att dottern kör sitt eget race utan att snegla för mycket på kompisarna....lite vuxet tycket jag i alla fall.

Har det inte varit 25 Km marscher med full packning och 30 grader varmt så har det varit övernattningar i militärtält i minusgrader.


Fan det är en stolt pappa som ser sin äldsta dotter kliva med stora steg in i vuxenlivet.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,


 

Av Zippo - 12 december 2010 00:33

Man skulle nästan kunna tro att en annan har gått och dött.

Nu hade ni faktiskt inte sån tur utan jag lever och frodas rätt duktigt men har varit rätt upptagen den sista tiden.

Där hade vi med andra ord förklaringen till tystnaden.

Det betyder också att det kommer (för tillfället) att läggas upp en och annan uppdatering på bloggen.


/ZIppo


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

RSS


Skapa flashcards