Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under juli 2013

Av Zippo - 31 juli 2013 13:06

Inga större aktiviteter har ägt rum idag trots stt vi hade funderat på en snorkeltripp.Anledningen till att det nte blev nåt var delvis åskvädret som kom sent igår kväll och delvis att jag har varit rätt förkyld nu i 2 dagar.Dåliga vädret syntes det inte mycket av när vi vaknade men det var nog bra att man tog det lite lungt med förkylningen med tanke på att man skall börja ta dykcertet imorgon.Kommer nog fixa sig då jag inte är så snorig längre..får möka lite med det...och det blir nog inga större dykaktiviteter inorgon i alla fall så.Har även kommit på att ondskan huserar i samma bungalow som jag....upptäckte efter en liten tupplur idag att mina stortånaglar hade fått en mindre klädsam ton av rosa målade på dom.Men det är ju semester så det får slitas v på naturlig väg...och så får mina kurskompisar nåt att stirra och förundras över är ju bara en bonus.Sonen säger dock att han inte tänker kännas vid mig om jag inte tar bort det tills imorgon....han kommer med andra ord bli besviken..heheAnnars same same but different ( hör böneutropet från grannön "as i write" )/ Zippo

Av Zippo - 30 juli 2013 08:21

Det blev inte så illa med min och grabbens kanottur som jag trodde.Faktum är att det snarare såg ut som två veteraner som var i farten när vi i perfekt harmoni paddlade i 15 knops fart.Hmmm..kanske inte riktigt men det gick i alla fall rätt ok.Det blev en tur på ca 4km nu under förmiddagen och snart ska vi ta en tur åt andra hållet vilket blir en aningen kortare.Imorgon sista dagen på boendet (vi skall nog hitta på nåt) och sen flyttar vi.Aledningen till att alla i nlägg ser så kompakta ut samt att det inte finns några bilder beror på att jag skriver detta på en IPad och det gör att saker och ting inte riktigt lirar som det skall./Zippo

Av Zippo - 29 juli 2013 15:38

Avslutade bok nummer 7 idag och till och med grabben har snart harvat igenom 2 böcker.Annars inte så mycket nytt under solen och vi kommer att byta boendet från den nuvarande "The Reef" till grannstranden om ett par dagar.Dödsmanicken som rubriken nämner är då kanoten som vi skall försöka bemästra imorgon.Ja det blir intressant....har aldrig gillat kanoter.Romflaskan som klarade flygturen är avslutad sen igår men jag hittade ett ställa där man kunde fylla på sina förråd.Lite udda med Lime Rom men det funkar...för inte tänkte jag vara utan mina kvällsdrinkar innan maten inte./Zippo.

Av Zippo - 28 juli 2013 09:26

Det är inte mycket som blir gjort just nu....eller rättare sagt ingenting alls blir gjort..mer än läsa, sova och äta.Rätt skönt och precis vad man är ute efter om man har riktig semester...alltså att man bara är.Funderade på det där med värme/väder häromdan och kom snart på att jag skulle nog få en och annan kommentar om att jag/vi hade då valt fel sommar att åka iväg....precis när det var supervarmt och fint i Sverige.Men det gör inte mig nåt och snarast så tycker jag att det är bara bra att ni har det fint och varmt.Men det är inte värmen som gör en semester..fast det kanske underlättar en aning.Semester för mig är just att komma ifrån plikterna...alltså ingen matlagning...städning...snickrande eller vad det nu kan vara.Semester enligt mig är just det som jag gör just nu....ingenting...bara jag/vi och all tid i världen och ha det tråkigt..utan några som helst plikter.Är rätt övertygad om att det är precis det man behöver för att få till en "master clear" av sitt liv...och orka med den kommande vintern.Hoppas ni tar det lugnt i värmen./Zippo

Av Zippo - 27 juli 2013 09:19

Iag så var det dags att testa den nya videokameran...den skall ju tåla vatten.Sagt och gjort så laddade vi upp med lite ris till fiskarna och plumsade i böljan blå.Videokameran funkade bra så en och annan fishy scen blev filmat.Det har väl totalt blivit nån timme film nu (inte bara fiskar då) så grabben har lite och klippa ihop nör vi kommer hem./Zippo

Av Zippo - 26 juli 2013 12:56

Dagens stora nyheter.Vi knallade genom djungeln till grannstranden och käkade lunch (Coco tuna cheese sandwitch special).Passade också på och kika in var vi skall bo...bungalow A5...såg bra ut...precis framför stranden.Kvällens undehållning fram till nu är det Australiensiska paret med två barn som har tagit boendet som vi hade första natten i anspråk.Efter dagens aktiviteter så skulle de upp till sitt boende..det roliga är att de duschade i "fotbadet" utanför boendet.Vi satt med stora ögon och stirrade samtidigt som vi fnissade lite diskret.Hade de verkligen missat att de hade en dusch i rummet?.Ja vem vet...men lite roligt var det i alla fall.Tjing./Zippo

Av Zippo - 26 juli 2013 04:10

Har inte riktigt koll på dagarna längre..tror det är den 26 e men är osäker.Igår morse så skulle till och med Niagafallen ha varit stolta...syftar till mitt toabesök samma morgon..och då menar jag inte "morgonkisset".Verkar dock inte vara nån fara för sen dess så har det varit lugnt.Dagen flöt på precis som de andra dagarna men med en liten skillnad..vi hade tagit med oss ris för att mata fiskarna med.Rätt kul och sitta precis vid stranden och ha en 50 talet galna firrar runt omkring sig.Vi testade även restaurangen vid Coral View men den var sisådär...hälften av oss fick bra mat..andra hälften minde bra.Blir nog Mamas i fortsättningen...bättre och billigare.Medans vi satt och åt så kunde vi se ett större åskväder torna upp ( baserat på blixtarna) men det blev inte så mycket av det.Knappt att det ens regnade och nu på morgonen så skiner solen som vanligt.Är snart klar med bok nr 4 och även grabben har snart avslutat sin första....tror det var hans 3 e bok som han någonsin har läst.Nä upp och skita och sen hitta på nåt kreativt...funderar på ta en tur till grannön och kika hur det har det./Zippo

Av Zippo - 24 juli 2013 13:21

Det börjar bli kväll här nu...1930 snart och vi laddar för den kommande middagen.Kanske blir det deep fried squid för mig och grabben...kanske nåt annat.Japp...har hunnit med några rom/cola och även ett par chang har slunkit ner vid det här laget.Mr Lee som tillhandahåller diverse tjänster vid stranden (b.l.a grillar burgare) ser rätt full/hög ut...kan inte bestämma mig för vilket.Fladdermusen som finns i mängder här vid solnedgången härjar runt som vanligt...rätt trevligt då jag vet att de håller på och dör ut i mängder i i världenTtidvattnet har dragit sig tillbaka (ett par meters skillnad) och sporadiska strömavbrott förekommer lite då och då.En rätt vanlig kväll här med andra ord....tja det e 27 grader varmt..inte riktigt svenskt kanske.Funderade på om vi skulle dra iväg på snorkeltur imorgon...men vi skippar nog det och tar "vår" rev imorgon också.Ska dock beställa in "plain rice" som jag smyger in i en plastpåse som vi skall locka firrarna med....blir spännande./Zippo

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards