Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 24 december 2007

Av Zippo - 24 december 2007 11:32

Det är ju inte helt ovanligt att man i sista sekunden sitter där med paket som inte är inslagna och upptäcker att pappret är slut.


Det viktiga då är att inte gripas av panik.


Leta reda på underkläderna med julmotiv, rusa in till färgkopieringsmaskinen du har hemma och voila har du räddat situationen.


Nu är det bara och börja slå in de resterande paketen.


/Zippo


Andra bloggar om: julklapp, papper, slut, kopiering, tips, humor, kul



Av Zippo - 24 december 2007 01:04

Då var äntligen? dagen som alla har stressat och jobbat så hårt för här.

Vad säger man mer än.

GOD JUL TILL ALLA ER DÄRUTE I STUGORNA.


/Zippo


Andra bloggar om: god jul

Av Zippo - 24 december 2007 00:22

Är det inte det ena så är det det andra.

Konstaterar detta sen jag har tillbringat större delen av kvällen med och fixa till ungarnas internetförbindelser.

Kontakteringar är gjorda och brandväggen är konfat så nu slipper jag fundera om de kommer att smitta mina burkar framöver.


Frågan är nu bara hur mycket jag skall lägga mig i deras privatliv/surfande?.

Skall jag leka storebror och ha 100% kontroll så att dom inte ens kan släppa en fjärt i sina rum utan att jag vet om det eller skall jag lägga mig på en lägre nivå och kanske bara filtrera bort viss skit.

Tål och fundera på men jag tycker nästan synd om ungarna som har en farsa som kan det här :-)


/Zippo


Andra bloggar om: internet, barn, loggning, brandvägg, övervaka, virus, familjeliv, storebror

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards