Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Zippo - 3 oktober 2008 23:33

Ännu en arbetsvecka äro till ända och eftersmaken smakar så där lagom sött.

Kanske beror det på mina studdiga utsagor att jag skall konfigurera lastbalansering i ett kritiskt projekt nästa vecka (trots att jag aldrig har en varit inloggad i dylik apparat) eller kanske beror det på lunchherfen som jag hade med Peter E idag.

Svaret får tillsvidare vara obesvarad och jag nöjer mig med att konstatera att livet känns fint just nu.


Sitter just nu och klurar på vilka bilder jag skall anmäla till Metro Global Photo Challenge där jag ödmjukt räknar med en topp tio placering.


/Zippo


Andra bloggar om: liv, leverne, kallt, foto, vinst, vecka, slut, arbete

Av Zippo - 3 oktober 2008 21:36

Fredagskvällen rullar på och jag blev så till den milda grad inspirerad av Calles Corner 1.5 att jag i alkoholdimmorna beslutade att skicka iväg ett mail till samtliga "kontakter" jag kunde hitta på Allteles hemsida.

Mailet kan ses nedan.

 

Hej igen!
Vet inte om mina "påminnelser" (tidigare mail) tar skruv men jag kan i alla fall komma med lite reflektioner om hur jag som kund upplever situationen.

Skall det verkligen vara som så att jag som kund skall bli påförd påminnelseavgifter när det uppenbarligen är ni som inte har fungerande rutiner?.
Tycker att det är direkt stötande och på gränsen till bondfångeri som jag allvarligt funderar på att anmäla till lämpliga instanser.

När jag som allra hastigast surfade runt för att undersöka vad andra tyckte om Alltele så var det inte direkt svårt att hitta inlägg som riktade kritik mot hur kundbemötandet på Alltele fungerade.

Ett exempel kan ses på följande länk http://www.norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article144321.ece publicerat 2008-07-07.
Jag skall väl egentligen inte bli omöjlig men jag dristar mig till och ställa frågan vad i helsicke är det ni håller på med?.

Man snackar i artikeln om "tillfälliga problem" och jag kan inte annat än konstatera att det bara är ett lagom intetsägande ord som inte säger någonting då dessa problem uppenbarligen fortfarande existerar 2008-09-30.

Citerar dig Annelene: "Jag såg igår att en kund väntat i 28 minuter, det är under all kritik".
Vad anser du om att jag satt i en telefonkö i 1 timme och 28 minuter innan jag kom fram?, under all kritik? att ni skall se över rutinerna?, hög belastning? det stämmer inte med powerpoint presentationen som jag gjorde sist?.

En annan sak som ni tydligen har satt era mål långt utanför vad ni förmår är hur snabbt ni skall svara på frågor genom e-mail.

Citerar följande från eran hemsida:
"Vi lägger om och effektiviserar hanteringen av mail, så att du kan få svar inom rimlig tid, det vill säga inom 24 timmar".
Verkligheten säger att 24 timmar har gått och jag har inte sett skymten av några e-mail som svar på mina tidigare frågor.

Ett annat uttalande som jag tycker är direkt sorglig är citerar "Alla våra kunder är VIP-kunder och ska behandlas därefter".
Jag kan med bestämdhet säga att jag vet hur det är att bli VIP behandlad och det är definitivt ingenting som jag har upplevt med Alltele.

Hoppas att ni tar den något bittra kritiken på rätt sätt och jag emotser er svar på mitt tidigare e-mail. 


Vi får väl se var detta slutar, kanske att jag till och med får e-mail från en helgstressad chef.


/Zippo


Andra bloggar om: alltele, mail, elakt, kritik, dåligt, suck

 

Av Zippo - 3 oktober 2008 20:10

Alltele.

Man kan ju undra hur företaget ifråga egentligen mår och om de egentligen kan prestera nåt mer än skitsnack gentemot kunderna.

Då jag snart skall få "stadsnät" så var det dags att säga upp mitt gamla ADSL abonnemanget med Alltele (Adamo sen TDC och nu Alltele).

Tjänsten i sig har väl fungerat ganska så bra men när det kommer till kundmottagandet så handlar det definitivt om ett företag som underpresterar o det grövsta.


Vet inte hur många gånger det har varit problem med att få ut e-fakturorna som i sin tur har ställt till det med problem för mig som kund.

Det senaste exemplet var en räkning som landade 1,5 veckor för sent till mig och nu skall jag betala förseningsavgifter.

PINSAMT.

När jag skulle säga upp abonnemanget så satt jag i 1 timme och 28 minuter i en telefonkö och det är ju lite annat än personen i den här artikeln.

Till råga på allt så hamnade jag inte ens hos alltele utan några andra inkontrakterade personer som egentligen inte visste någonting om ingenting.

Just nu så sitter jag och hoppas på bekräftelse via mail att de (Alltele) verkligen har fått min uppsägning men än så länge har jag inte ens fått svar på det.


Tycker att följande uttalande av Anne-Lene Andersson "Alla våra kunder är VIP-kunder och ska behandlas därefter"  i den länkade artikeln luktar bara flashig omslagspapper utan innehåll.


Tycker att ni också skall läsa följande lilla story om att vara kund hos Alltele.


/Zippo


Andra bloggar om: alltele, pinsamt, kundservice, adsl, suck, svar, missnöjd


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards