Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under september 2007

Av Zippo - 6 september 2007 22:21

Råkade hitta nån test om hur mycket IDOL nörd man är.

Gjorde mitt bästa och lyckligtvis så fick jag inte så mycket poäng.

Känns bra men jag kunde gott ha fått några poäng mindre.

Kommer nog inte kunna sova gott inatt med vetskapen att det kanske finns en embryo till idolnörd i mig?.


/Zippo


Andra bloggar om: idol, test

Av Zippo - 6 september 2007 21:15

Dagens rubriker från mediaSverige.


Mona Sahlin i raketattack och vem bryr sig?, den slog säkert ner flera kilometer ifrån henne.

Kanske var det en och annan journalist som kissade på sig och tyckte det var läskigt och därför värt och rapportera.

TV kupp mot Zlatan Verkligen storm i ett vattenglas, fattar varken det roliga eller det hemska i det hela.

Shulman: utbrottet en bluff vilken normalintelligent människa som helst fattade väl att det var intränat?, om inte gå en kurs i källkritik.

Hånades av idol juryn Var det nån som tvingade honom dit, tror inte det så vad gnäller han om?. (fast egentligen så tror jag inte grabben bryr sig utan det är tidningarna som blåser upp saken av någon anledning).


Med andra ord så händer det inte så mycket i Sverige just nu, eller så är journalistkåren bara allmänt inavlad?.


Min dag (får väl räknas som lika stor nyhet som de ovanstående) har bestått av arbete,arbete och pendling med SJ.

Lyckades mot min egen vilja sticka iväg och plåga kroppen med lite löpning och just nu så sitter jag bara och softar ut kvällen.

Dagens mest spännande (icke)händelse är väl frånvaron av rapporter från 50-taggaren för nu är jag nyfiken på vilka cigarrer han lyckades få tag på.


/Zippo


Andra bloggar om: journalister, nyheter

Av Zippo - 6 september 2007 11:26

Han sätter upp en hel del motstånd den lilla krabaten.


/Zippo


Andra bloggar om: sömn, humor

Av Zippo - 5 september 2007 22:56

Imorgon är det en ny dag på kontoret.

Så......"be careful out there".


/Zippo


Andra bloggar om: humor, kontor

Av Zippo - 5 september 2007 21:58

50-taggaren är på "grand tour" i USA och resetidningarna har börjat fyllas med resereportage från sydostasien och andra mer fjärran länder.

Hemmavid så är det bara slit och släp som gäller så nog är det lätt att ge efter för dessa tidningarns lockrop om så bara för att drömma bort sig en stund.

Det är precis det som jag gjorde häromdan, triggern för mig var rubriken 25 sidor Thailand.

I slutändan så var det ju inte så märkvärdiga artiklar och bilderna fick en mest och få ångest över frånvaron av semester, kall öl och sand mellan tårna.

Så det är bara och rycka på axlarna och konstatera att tidningen gjorde mig inte ett dugg lyckligare.


Men utgivarna av dylika "vi säljer drömmar" tidningar är ganska duktiga på att förmedla sitt budskap och det är attans svårt att inte nappa.


/Zippo


Andra bloggar om: drömmar, resor


Av Zippo - 5 september 2007 13:58

Läget just nu, fullt ös medvedslös...man skall jobba tills man stupar.

Förutom det så sitter man just nu och småbloggar med en fet pizza i gumpen.

Fantastiskt vad matkoma ihop med trötthet kan ställa till det.

Kikade in Expressens hemsida och såg följande rubrik Har chefen gjort dig till barn.

Jag läste det dock som "Har chefen gjort dig MED barn".

Tycker min rubrik slår bättre eller vad tycker ni.


/Zippo


Andra bloggar om: chef, barn

Av Zippo - 4 september 2007 22:06

Det är blankt nej till mycket just nu.

Saker som just nu får stryka på foten är exempelvis grill,vin,cigarrer,sovmorgon,slötittande på tv o.s.v

Saker som man skall just nu lära sig att tycka om är.

Gå upp kl 06:15, SJ, ingen fritid, jobba ihjäl sig, trötthet o.s.v

Tror att det betyder att man har kommit in i vardagslunket igen.


Arbetsdagen slutade i alla fall storartat genom att jag fick stå i en timme på tåget med 10 andra på ca 3 kvadratmeter.

Att det blev riktigt varmt och att alla var mer eller midre blöta p.g.a regn gjorde hela situationen ännu mer njutbar.

Speciell tack riktas till SJ.


Börjar också bli mer och mer säker att munsåret som blommade så vackert upp är kroppens sätt att tala om att den inte gillar dessa måsten.


Men jag får väl trösta mig med att jag är inte den enda idioten som springer så glatt i ekorrhjulet på jakt efter lycka och en gnutta rikedom.


/Zippo


Andra bloggar om: ekorrhjul, lycka, sj

Av Zippo - 4 september 2007 12:08

Tugga tugg.


/Zippo


Andra bloggar om: lunch, tänder

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards