Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under september 2007

Av Zippo - 11 september 2007 20:20

Har man ingen våg att surfa på så skapar man väl en.

Bara i Ryssland.


/Zippo


Andra bloggar om: udda, surfa

Av Zippo - 11 september 2007 15:12

Idag känns det som om jag sitter i en bil som färdas i 200 knyck på en inte alltför rak väg och just nu funderar jag på  "Men vem f-n har snott ratten".....


/Zippo


Andra bloggar om: filosofi, fart, tankar


Av Zippo - 11 september 2007 13:05

Som dom säger, det finns folk till allt.


Smetigt jobb


/Zippo


Andra bloggar om: humor, jobb

Av Zippo - 10 september 2007 21:28

Måndagen kom med pendling,arbete och en begynnande förkylning.

Det var väl allt kul angående Måndagen.

Tänkte däremot ta upp ett annat ämne som jag tycker är lite intressantare.

De tysta krigen som säkerligen pågår i de flesta förhållanden.

Hemma hos oss kretsar detta krig kring en matta som vi går över säkerligen 20-40 gånger/dag/person.

Vi kan väl säga att gumman och jag har avvikande åsikter vad det gäller hur mattan skall ligga.

Jag tycker att den skall ligga i linje med soffan, medans hon tycker att den skall ligga snett mot soffan.

Det är sannerligen ett under att mattan över huvud taget har några som helst fibrer kvar då vi petar till den i "rätt" position varje gång vi går förbi den.

Vi har gjort detta i 5 år nu :-)


Det är bara och börja räkna ut antalet flytt.

Snitt 30 ggr/dag i 5 år * 2 personer = Ca 110 000 gånger hittills och ingen av oss visar tecken på att ge sig.


Vi har då sannerligen en dysfunktionell relation ( i alla fall till mattan).


/Zippo


Andra bloggar om: matta, familjeliv, relationer, dysfunktionell

Av Zippo - 10 september 2007 11:33

Parodi på CSI och hur fel det kan gå.


/Zippo


Andra bloggar om: snusk, humor, csi


Av Zippo - 10 september 2007 11:26

Vad paff man skulle bli om man blev mött av  följande syn när man kliver in i vardagsrummet.

Notis.

Det har varit vattenläcka hos grannen ovanför.


/Zippo

Av Zippo - 9 september 2007 21:32

Det blev en vända till lekparken och jag lyckades till och med att puffa på en cigarr under tiden.

Hemvägen blev aningen längre än fågelvägen då jag ville spionera på vad det var för hus som hade blivit såld till det facila priset av 2,3 mille på vårt område.

Konstaterade bara att huset hade nog gått för en 500 tusen mer än vad det var värt och i samma andetag så undrade jag lite var folk får sina pengar ifrån.

Nope jag är inte avundsjuk, snarast fundersam på hur folk resonerar när dom hostar upp så mycket pengar.


Hur som helst så är ungarna i säng, minigodzilla sover och jag skall börja titta på Heroes.

Det verkar som om man kommer att överleva även denna helg.

Imorgon är det till o gå upp svintidigt (går svin verkligen upp tidigare än andra djur?) för att njuta av tjänsterna som tillhandahålls av SJ.


50-taggarens blogg avslöjar att han har avslutat det av mig givna uppdraget men åldringen har lagt locket på vad det gäller detaljerna...liiiite jobbigt men jag antar att jag får leva med ovissheten ett tag till.


Nedan "minigozilla" i sin rastbur (för ni trodde väl inte att hon fick gå lös bland folk?)


/Zippo


Andra bloggar om: söndag

Av Zippo - 9 september 2007 18:18

Märkte att rivstart på morgonen straffar sig under eftermiddagen.

Grabben kom iväg till fotbollsmatchen (som dom förövrigt förlorade) och jag hann med nöd och näppe hem och åka iväg med jäntan till ridningen.

Så långt allt enligt planerna, när det var dags för F1 så hann jag inte mer än se de första 3-4 varven innan John Blund kom och knockade ut mig.

Vaknade lagom för att se de 2 sista varven och Räikkönens 3e placering.

Tjaa jag får väl glädja mig åt herrarnas vinst i Finnkampen istället.


Nu blir det till o valla "minigodzilla" till närmaste lekpark för att sen avsluta kvällen på något trevligt vis...avsnitt av Heroes kanske?.


/Zippo


Andra bloggar om: Helg, familjeliv, john blund


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards