Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under september 2007

Av Zippo - 20 september 2007 15:48

Vad passar bättre inför helgen än lite tips på helgmat.

Förberedelserna kan med fördel kombineras med lite svampblockning.


/Zippo


Andra bloggar om: recept, matlagning, udda, familjeliv


Av Zippo - 20 september 2007 08:47

Kan inte låta bli och förundras över landningsbanan i ST Maarten.

Man kan ju ligga på stranden och nudda landningsstället med fingrarna om det vill sig väl.


/Zippo


Andra bloggar om: udda, läskigt, strand, flygplan

Av Zippo - 20 september 2007 08:19

Att det är "marknaden" som styr stora delar av vår vardag är ju ganska självklart.
Att man som förälder har en viss ambition att förbereda ungarna på det "hårda" livet som vuxen är ju lika självklart.

Funderade lite på dessa självklarheter och kom på att jag måste göra någonting åt detta.

Sagt och gjort, pappa Zippo skall starta aktieskola för sina barn.


Reglerna äro enkla.
Båda ungarna skall få en summa fiktiva pengar som de fiktivt skall placera i olika aktier.
Varannan vecka får man göra omplaceringar och de skall redovisa värdet av innehavet.
Övningen löper fram till jul.
Ungarna behåller vinsten (i riktiga pengar).

Planen sätts i verket denna helg, önska mig lycka till för barna är inte ännu vidtalade.

/Zippo


Andra bloggar om: kapitalism, barn, uppfostran

Av Zippo - 19 september 2007 23:15

Det är dags att ställa om sig för vintersäsongen vad det gäller cigarrökning.

Det betyder i princip att det inte blir några cigarrer förutom då kanske under helger med fint väder.


Men tur är väl att det finns andra sätt att muntra upp sig på som exempelvis gamla humorklassiker.


/ZIppo


Andra bloggar om: humor, ko, fight

Av Zippo - 19 september 2007 19:30

Det är ju fantastiskt vilka insikter man kommer fram till med hjälp av internet.

Inte hade jag nån aning att jag var så nördig som jag tydligen är.

60% stenhård nörd.... det är tydligen jag i ett nötskal.

Lite osäker på om jag skall vara glad över upptäckten men nu är det ju som det.


Är du en nörd och i så fall hur mycket? Nördtest


/Zippo


Andra bloggar om: nörd, test


Av Zippo - 19 september 2007 08:28

Har ju som sagt sålt den gamla analoga systemkameran jag hade.

Det hindrar ju inte att det trillar in mail på mail från intresserade köpare vilka jag vänligt men bestämt informerar om att det är kört för deras del.
Så även den potentiella köparen som kan ses nedan.

Vad som förbryllar mig mest är vad han vill med det sista mailet?

Stöter han på mig?, stalker?, pratglad i största allmänhet? eller är han bara heligt förbannad för att jag informerade honom om att jag bor på jorden.


Kärleksteorin kan kanske förklaras av att jag använde gummans lätt feminima e-mail konto vid all kontakt med tilltänkta köpare.


/Zippo


Andra bloggar om: kärlek, stalker, e-mail

Av Zippo - 18 september 2007 21:49

Var även tvungen att testa hur jag skulle klara en zombie apocalyse.

Dryga 50% chans o klara sig, tror att jag åkte dit på den dåliga lagerhållningen av mat och vapen.


Lätt fixat.


Åker och handlar upp konserver för några månader imorgon och en beställning på bössan (se längre ner) är redan gjort.


Hur beredd är du? zombie apocalypse


/Zippo


Andra bloggar om: zombie, test, småroligt

Av Zippo - 18 september 2007 21:19

SKönt och få reda på att min kropp är värt $3725 vilket med runda slängar med dagens kurs blir 25450Kr.

Personligen så känns det som om jag borde vara värt mer men datorerna har väl alltid rätt.

Kan ju vara så att värdeminskningen beror på gårdagens teknikhärdsmälta, ja så är det nog.

Tog lite sovmorgon idag p.g.a den sena kvällen igår och sen blev det till och fundera på varför det gick så infernaliskt fel.

Efter lite testande av funktionerna under dagen så är jag övertygad om att jag kan skylla på kunden ifråga :-).

Resten av dagen flöt på i rasande tempo och just nu så sitter jag uppenbarligen och bloggar.

Gumman sitter bredvid och lyssnar på Dr Alban i lurarna.....yek och grabben behövde lite hjälp med matten (årskurs 4).

Fan vad klurigt det var...men det löste sig.


Här kan DU ta reda på vad ditt kadaver är värt. kadaver kalkylator


/Zippo


Andra bloggar om: kadaver, pengar, Dr alban, test

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards