Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under september 2007

Av Zippo - 28 september 2007 01:45

Hela den här grejen är så fel det kan bli.

Från grabbens utstyrsel till det helt underbart förvirrande svaret.

Reportern vet i alla fall inte vad hon skall säga (eller om hon ens törs säga nåt)


Klockrent...jag vill ha en son som han.


/Zippo


Andra bloggar om: zombie, förvirrad, tv, humor, kul
Av Zippo - 28 september 2007 01:39

Det är väl ungefär så här jag kände mig idag.

Med andra ord jag hann inte ens se vad det var som hände men rätt som det var så var man "knockad".



/Zippo


Andra bloggar om: fotboll, humor

Av Zippo - 27 september 2007 12:16

Snackade nyss med bror min som nyligen har kommit hem från en arbetsresa i Shanghai.

Tydligen hade han lyckats pricka in tidpunkten för besöket samtidigt som en supertyfon skulle dra in över stan.


Den aktuella dagen så hade alla plötsligt bara packat ihop sina saker och dragit iväg medans brorsan satt och funderade vart fan han skulle ta vägen.


Han hade snabbt konstaterat att han lika bra kunde sitta kvar o jobba som och sitta och uggla på hotellet så han slängde iväg några bevingade/skämtsamma ord efter de flyende kineserna.


- "Ooooh chinese people very lazy, i will stay here and work".


Behöver jag säga att det inte föll i god jord.


/Zippo


Andra bloggar om: humor, kulturkrock, supertyfon





Av Zippo - 27 september 2007 09:23

Om sommaren är en hektisk period vad det gäller cigarrrökning så är vintern den period som inbjuder till mer handlande än rökande.


Så då har man kommit till den andra intressanta aspekten med cigarrer nämligen samlandet.

Det är otaliga kvällar jag har suttit och planerat vad jag skall köpa nästa gång.

Man sitter och skriver önskelistor vilka snabbt kommer upp i summor som i alla fall jag inte kan motivera mig till och lägga ut.

TIllbaka till planeringsstadiet och så håller det på.


Det är banne mig nästan lika intressant att planera sina cigarrinköp som att röka dom.


Hur som helst så la jag en beställning på lite cigarrer igår kväll som väl hemkomna skall få vila till sig till nästa sommarens alla mysiga puffstunder.


Det gäller ju planera framåt.


Vad som inhandlades kan du se nedan.

Long ashes


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, lager




Av Zippo - 27 september 2007 08:08

Vem vill bli miljonär?, den här mannen vill det i alla fall och det till råga på allt med massor av stil.


/Zippo


Andra bloggar om: tv, program, humor, coolt

Av Zippo - 26 september 2007 23:36

Man kan ju undra om detta är nästa steg i bowlingens utveckling likt boklövstilen för backhoppning eller som flosbury flop för höjdhopp.

Kanske inte men klart annorlunda i alla fall.


/Zippo


Andra bloggar om: bowling, udda, idrott

Av Zippo - 26 september 2007 21:41

Dagen har rullat på i rasande tempo (kanske lite och ta i men ni vet nog vad jag menar).

Man hinner precis med att jobba,äta,skita och sova på de 24 timmarna man har till förfogande.

Någonstans där imellan så klämmer man in lite samvaro med ungarna och när dom väl är i säng så sitter man ett par timmar i "nästankoma" och försöker hålla sig vaken framför datorn (eller TVn).

Inte så att jag vantrivs med tillvaron, men just nu ser det ut så i alla fall.

Då är det skönt att veta att det finns dom som har det sämre....som tjejen i filmen nedanför exempelvis.


/Zippo


Andra bloggar om: svenssonliv, humor, rik


Av Zippo - 26 september 2007 15:48

KLippt och klistrad från Händelserapporter

Lördagen den 22 September.

18:42 NACKA
KONTROLL, Södra länken. Fordonsförare ringer och berättar att när denne åkte i Södra länken mot Nacka var det en lampa som blinkade till på väggen. Personalen på ledningscentralen ringer över ärendet till väghållaren. De har inte fått något felmeddelande men uppger att det finns hastighetsövervakning i det aktuella trafiksystemet.



Ha,ha det här är humor på hög nivå.

Jag tror att jag vet i alla fall en som kommer att bli mäkta förvånad.


/Zippo



Andra bloggar om: humor, polis



Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards