Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av Zippo - 8 oktober 2007 23:01

Baseball på Japansk vis, här snackar vi om total blåsning av "battern".

Kan tänka mig att han kände sig ungefär som min dag var...vad var det som hände?.


/Zippo


Andra bloggar om: baseball, lurad, humor, udda


Av Zippo - 8 oktober 2007 20:05

Idag har jag befunnit mig på arbetsläger, för inte kan man kalla det för vanlig kneg i alla fall.

Jobb,jobb,jobb i ett hiskeligt tempo med enstaka idioter som till råga på allt kommer in i rummet och avbryter en.

Hårda ord men det var lite så det kändes, jädrans PowerPoint tekniker.


Följande hände idag.

Mitt i alla röra så knallar det in en en snubbe och ser lite sådär tafatt och småviktig ut och frågar om jag har en elsladd till hans dator och låna ut.


Frågar honom lite trött hurdan variant han skall ha och det visar sig vara den typen som ligger och skräpar i alla hörn.


Kliver småmuttrande upp och går fram till lådan med den gigantiska kabelhärvan som vi har och greppar tag i en som trots frenetisk ruskande inte vill komma upp.

Greppar nästa och samma sak händer, intrasslad så det räcker och blir över.

Upprepar proceduren för tredje gången med samma resultat.

"Gästen" tittar lite över min axel och säger.

"Kan jag ta den där?".

Smått kokande inombords så funderar jag bara vad fan han tror att jag har hållit på med om inte försökt rycka upp en sladd till honom men säger.

"Ta för dig bara!", och ser det uppenbara och ske vilket är att även hans sladd fastnar.


Nu hade jag fått nog och greppade en till synes "lös" sladd som även den fastnade men nu jäklar skulle den upp.

Några mäktiga ryck som skulle ha fått den mest envisa gräsklipparen att starta gjorde susen.

Med en galet triumferande blick räckte jag fram kabeln till "gästen" som vid det här laget hade börjat se riktigt rädd ut varpå han snabbt försvinner ut ur rummet medans han ldyrt och heligt lovar att lämna tillbaks kabeln så fort han är klar.


Attans PowerPoint tekniker var den sista tanken som susade i mitt sinne innan jag återgick in arbetsinfernot.


/Zippo


Andra bloggar om: powerpoint, tekniker, ilska, jobb, kneg, slaveri





Av Zippo - 8 oktober 2007 20:03

Tydligen så har vissa saker fastnat under mina resor i Thailand.

Inte för att frågorna var speciellt svåra men ändå.


Vad vet du om Thailand


/Zippo


Andra bloggar om: Thailand, test, resor

Av Zippo - 8 oktober 2007 08:38

Tänk om man skulle kunna åka till jobbet och ha en lika lekfull framtoning som mannen i filmen nedanför.

Måndagarna skulle i alla fall kännas lättare men själva iden med Måndagar som kollektiv straff för arbetare skulle ju gå förlorad.


Hur som helst så är det ju en lockande tanke hur jag jonglerar med några Cisco routrar i förhoppning om att "bitarna" skall ramla på plats.


Tyvärr så tror jag inte att varken kunderna eller chefen skulle vara speciellt övertygade om metodens förträfflighet...eller kanske?


/Zippo



Andra bloggar om: jonglering, udda, arbete, måndagar

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards