Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 23 oktober 2007

Av Zippo - 23 oktober 2007 14:57

Cigarrerna kom och en annan gick runt och flinade som ett barn på julafton.

Tyvärr så var det inte riktigt lika roligt att öppna lådan som jag hoppades att det skulle bli.

Började ana ugglor i mossan redan när jag lyfte på locket och en hel del flagor från täckbladen uppenbarade sig i lådan.

Vid närmare inspektion så visade det sig att av 20 cigarrer så hade 10 st skador varav 5 av dessa så allvarliga att det inte ens går att röka dom.


Jaa säg den lycka som varar.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, skdor, lycka, olycka



Av Zippo - 23 oktober 2007 11:00

Det är inte mycket som är kul just nu, vädret är kasst och så är även hälsan för mig och minigodzilla.

Vi har suttit och snörvlat ikapp de senaste dagarna hon och jag men det verkar som om det börjar lätta lite grann nu.


Det som håller mitt humör uppe just nu är att jag idag eller imorgon kommer att få hem en låda cigarrer som jag har fixat.

United Tobaccos 601 red label.

Pepin Garcia står för blenden och tillverkningen sker i Esteli Nicaragua, två saker som sammantaget nästan garanterar mumsiga cigarrer.


Skall bli intressant och testa när dom väl landar hemmavid.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, esteli, nigaragua, förkylning, snor

Av Zippo - 23 oktober 2007 10:42

Det är ganska imponerande vad man kan göra med lite rep och några spikar/taggar på fötterna.


/Zippo


Andra bloggar om: udda, träd, klättra

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards