Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Zippo - 2 november 2008 21:10

Hoppade över förra veckans utmaning då jag hade lite tajt med tid men idag så skall jag vara med.

Temat för veckan är kyrkor så jag bjuder på 3 st från 3 olika länder.

1. Domkyrkan i Västerås.

2. Världens största träkyrka i kerimäki Finland.

3. Rysk-ortodoxa kyrkan i Riga.


/Zippo


Andra bloggar om: fototriss, tema, kyrkor, foto, bilder, träkyrka

Av Zippo - 2 november 2008 14:08

Forskare rapporterar att de har lyckats med konststycket ta fram en bild på hur ondskan ser ut.

Intressant tyckte jag och funderade lite över vilka kändisar som enligt dessa rön är att beteckna som vetenskapligt ondskefulla.

Fick fram nedanstående resultat på myheritage.com.


/Zippo


Andra bloggar om: ondskefull, kändis, vetenskap, ansikte, skrämmande, nyhet

Av Zippo - 2 november 2008 13:25

Kan inte tycka annat än att mannen som gjorde det här måste nog ha hål i huvudet på mer än ett sätt.


/Zippo


Andra bloggar om: idiot, spik, huvud, dumheter, jösses

Av Zippo - 2 november 2008 13:10

Zimbabwe kan nog definitivt klassas som landet med de fattiga miljonärerna.

Inflationstakten är grym och nya sedlar ser dagens ljus i ett rasande tempo.

Nedan en sedel på 100 Miljarder tillsamman med antalet ägg man kunde köpa för den (den dagen).


Det verkar som om DI.se också kände sig manad till en artikel.

Men som jag skrev här så har nollorna redan varit där en gång tidigare och då i en större skala.


/Zippo


Andra bloggar om: zimbabwe, inflation, pengar, sedlar, miljonärer, miljardärer, kurs

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards