Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 19 november 2008

Av Zippo - 19 november 2008 22:24

Jag var en av dom som satt fast i "elkaoset" i början av veckan.

Som vanligt så fyllde jag självklart i det som behövdes för att få ut restidsgarantin från SJ.


Till min förvåning får jag följande mail idag.

"Då ditt kort inte är validerat korrekt, det vill säga att ingen färdbiljett är utfärdad för resa 2008-11-18, kan vi inte ersätta dig enligt restidsgarantin."


Skämtar dom eller är det bara ett sätt att spara några kronor?.

Jag VET att jag "stämplade" in den morgonen så antingen är dessa mail resultatet av illvillig planering eller så funkar inte SJs valideringsmaskiner som dom skall.


Fan vad trött jag blir (det svavelosande svaret som jag skickade lättade dock lite på trycket)


/Zippo 


Andra bloggar om: sj, förseningar, trött, bråk, mail, validering, fy fan

Av Zippo - 19 november 2008 22:12

Jag önskar att jag kunde dra igång en liknande folkstorm angående äldrevården i Sverige som bloggosfären skapade mot FRA och IPRED.

Men tyvärr så tror jag nog att det inte blir så utan jag är bara ytterligare en gnällspik som tjatar om "inte så viktiga saker".


Hur som helst så har jag skrivit om detta förut och jag tar upp det igen.

Åldrevården i Sverige går till stora delar ut på att förvara,förnedra och suga de sista slantarna ur gamlingarna.

Citerar expresen:

"Den anda som råder här är att man är mer till för sig själv, än för de äldres välbefinnande. Det är en bristande respekt,
man gör saker på löpande band, säger Maria Claes och förnekar
att cheferna känt till problemen tidigare.
"


VILKET JÄKLA SKITSNACK, antingen är cheferna totala idioter och skall inte vara chefer eller så ljuger dom så tungar gulnar.


Det är bara att välja själva.


/Zippo


Andra bloggar om: äldrevård, sjukt, chef, idioter, pengar, respekt, gammal


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards