Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under oktober 2007

Av Zippo - 20 oktober 2007 20:41

Eller kanske skulle man kunna säga vad man kan göra utan speglar.

Vet det fan hur jag skulle reagera vid liknande situation.


/Zippo


Andra bloggar om: humor, roligt, spgel, lura

Av Zippo - 20 oktober 2007 20:09

Härlig Lördag, det är vad jag har haft idag.

Liten vända till stan för och införskaffa ny förvaringslåda för cigarrerna och lite nya lyktor som skall sättas upp vid min mors grav.

Efter blev det lite höststädning av diverse skräp som resulterade i två vändor till återbruket.

När väl kvällen var kommen så satte jag mig ute på verandan och tände upp en Camacho Corojo Monarca från den senaste sändningen.

Då den trots allt är väldigt ung så var jag inte direkt förvånad över de mycket peppriga första puffarna.

1 cm in på cigarren så byttes pepprigheten till en mer krämig smak som jag upplevde som mycket god.

Skall bli spännande att se hur dessa utvecklas efter några års lagring då jag är ganska säker på att dessa kan bli riktiga höjdare.

Slutbetyg svag 4/5.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, camacho, höst, städning, familjeliv

Av Zippo - 20 oktober 2007 13:02

På tal om födelsedagar så kom jag tänka på följande sida.

Ganska coolt att varje år i 30 års tid ta kort på sig och sin familj.


/Zippo


Andra bloggar om: coolt, åldrande, foto

Av Zippo - 20 oktober 2007 12:49

Det blev precis så bra som jag hade hoppats på igår.

Gumman fixade en liten drink som passar bra ihop med cigarrer.

Grillen värmde upp både maten och mig medans jag satt och puffade på en Montecristo Nr 2 med två år på nacken.


Dessa två år hade gjort underverk med smakerna som hade gift sig väl och bestod av krämiga nyanser av kola, nötter och kaffe.


Tack till 50-taggaren för den upplevelsen.


Slutbetyg 4,5/5.


Kvällen avslutades vid 10:30 då jag somnade på soffan.


Andra bloggar om: cigarr, födelsedag, familjeliv

Av Zippo - 19 oktober 2007 14:55

Smet hem lite tidigare från jobbet idag för och fira födelsedagen.

Skall passa på och grilla ikväll både för att det är gott och för att få lite värme ute på altanen medans jag sitter och avnjuter cigarren som jag fick av 50-taggaren som födelsedagspresent för 2 år sen.


Hann även förbi systembolaget på vägen hem och köpte lite bra vin och skölja ner maten med.


Kvällen är med andra ord fixad.


Grattis till mig.


/Zippo


Andra bloggar om: födelsedag, leva gott, familjeliv, lyx, grilla


Av Zippo - 19 oktober 2007 11:39

Rätt så rolig reklamfilm, men tycker lite synd om hästarna.


/Zippo


Andra bloggar om: humor, roligt, reklamfilm, hästar

Av Zippo - 19 oktober 2007 11:19

Har i dagarna fyllt år vilket i sin tur betyder att jag krasst kan konstatera att det mesta som har med utseendet att göra går åt fel håll.

Inte så att man var nån skönhet ens i unga år men även den mindre snygga kan bli fulare.

Magen börjar växa, håret tittar fram på nya ställen men försvinner på andra och ansiktet börjar se mer och mer "erfaren" ut.


Arsenalen med motmedel i form av löpardojorna åker fram, man köper kläder som inte visar hur man egentligen ser ut, ungdomliga glasögon införskaffas o.s.v


Med andra ord så börjar man bli duktig på vilseledande marknadsföring, frågan är bara för vem man gör det egentligen?.


/Zippo


Andra bloggar om: ålder, hår, familjeliv, åldras, gammal

Av Zippo - 18 oktober 2007 22:26

USA ett land fylld av skräck, eller hur skall man annars tolka detta.


Man kan väl lugnt påstå att en helt annan dimension öppnar sig när man blir rädd för garderobsspöket.

Det är bara och hiva fram bössan och pumpa sina helgkäder fulla med bly för att sen somna om i trygg förvissning att inget kan ha överlevt det där.


Yihaaaaa


/Zippo


Andra bloggar om: pang, vapen, usa, galet, udda

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards