Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under november 2008

Av Zippo - 17 november 2008 23:02

Nu tycker Maud Olofsson att man skall jobba ännu mer och ännu längre.

Jag tror hon har missat en liten sak.

Alla i Sverige är inte pärmbärande politiker med löner på över 40000:-/mån.

Skulle det vara så så skulle nog en hel del folk kunna tänka sig att jobba både 1 och 2 år längre än de 65 år som man förväntas göra idag.

Rimligt, nja jag tycker nog inte det.


/Zippo


Andra bloggar om: politik, naivt, pension, pengar, jobba, ålder, vila

Av Zippo - 16 november 2008 20:40

Då var det Söndag och med Söndagen så kommer fototriss.

Veckans tema är skräp och sopor och då vädret inte direkt inbjöd till äventyr utomhus så blev det tyvärr till o kika in fotolagret.


Den bilden som kanske kräven en förklaring är den sista och jag kan avslöja att den föreställer ett par papperskorgar.


/Zippo


Andra bloggar om: fototriss, bilder, foto, skräp, sopor, utmaning, konst

Av Zippo - 16 november 2008 20:12

Idag så fick jag av nån anledning för mig att jag skulle ta reda på hur många och vilka cigarrer jag egentligen hade hemma.

Det fanns en del i gömmorna och efter många timmars jobb så har jag avslutat "inventeringen".


Det blev även en liten puffarstund med andra BOTLs under eftermiddagen och jag tackar Hazzard, Seven, Rockholger och gästpuffaren Evert för en trevlig stund där framför allt Evert delade med sig av sina erfarenheter.


Själv så hann jag med en Arturo Fuente Hemingway Signature och en Flor De Ybor City sun grown varav den sista faktiskt smakade bättre än den första.

Lite förvånad blev jag då de lirar i helt olika prisklasser, ingen var dock en 5 poängare utan jag ger AF 3/5 och FdY 3+/5


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, puffa, fuente, flor de ybor, inventering, relax




Av Zippo - 14 november 2008 22:27

Investera i cigarrer eller konsten att slå bankräntan.

Jag är ganska så säker på att man spöar vilken bankränta som helst med råge på 10 års sikt om man investerar enligt följande uppslag som jag har tagit del av.


"INVESTMANT PROFILE No.1
COHIBA GUAYASAMIN HUMIDOR (signed by Castro) $42,500.00
COHIBA BEHIKE $62,000.00
MONTECRISTO COMPAY NATALICIO $3,180.00
MONTECRISTO COMPAY SECUNDO 95th $11,400.00
Discount (~16%) $19,080.00
Total investment $100,000.00"


Nu är ju jag inte en person som kan dra iväg 800.000:- bara så där men kanske finns det andra där ute som kan så jag vllle bara påtala möjligheten i dessa kristider.


/Zippo


Andra bloggar om: investering, cigarr, möjlighet, ränta, pengar, dyrt

Av Zippo - 14 november 2008 20:54

Tomten är far till alla cigarrerna kanske man skulle kunna säga.

Själv så struntar jag i vilket och konstaterar bara att jag nog har varit osedvanligt snäll den sista tiden.


Följande cigarrer har i alla fall hittat ett nytt hem från och med idag.

Översta bilden:

Cohiba Siglo VI, presentation överflödig.

Bild nummer 2:

Ny "line" av Illusione cigarrernas "skapare" Dion, skall bli spännande att prova. Stalldoften var dock markant så lagring är nog ett krav för att dessa skall komma till sin rätta.

Följande är en beskrivning av Cruzado linjens skaparen/ägare Dion.

"Cruzado is shipping to retailers as we speak. Here's the breakdown of the 2 lines.
- illusione is a predominantly Corojo blend. Cruzado is predominantly a Criollo blend.
- illusione has more of an earthy sweetness whereas Cruzado is more leather and mild spice. IMO

- Dion"

Bild nummer 3 och 4:

El Triunfador lanceros "en cigarr som inte finns" av Pete Johnson som ligger bakom Tatuaje,Cabaiguan och La Riqueza.

Finns bara i begränsad upplaga och bara i en facon (lancero) så det skall bli spännande att prova denna "raritet".


/Zippo


Andra bloggar om: cohiba, cruzado, el triunfador, presenter, tomte, snäll



Av Zippo - 14 november 2008 20:29

Fick i början av veckan (tillsammans med en hel del BOTLs i Sverige) ett mystiskt paket från fjärran östern.

Vem och varför klarnade dock snabbt vid öppnandet av paketet men gåtan tätnade drastiskt när man såg tingesten som fanns i paketet.

Tror nog att det inte bara var jag som undrade vad idet var för helvetestingest som blänkte så fint.

Det såg ut som en liten hammare men med några konstiga detaljer som man inte riktigt kunde säga varför dom var där (skåran i skaftet, fördjupningen i hammarskallen).

Jag själv (och några andra) kom till slutsatsen att det bara var en hammare (vad man nu skall med den till i cigarrsammanhang) och eventuellt även en cigarrhållare (p.g.a den kupade hammarskallen).


Efter många om och men så var det i alla fall nån som presenterade en en trolig lösning på gåtan.


Det ÄR en hammare och skall användas när man spikar/öppnar en cigarrlåda.

För dom som inte vet så är en viss typ av cigarrboxar normalt sätt igenslutna med en liten spik (som jag själv avlägsnar ganska snabbt).

Vill dock inte heller helt överge tanken på att den funkar även som cigarrhållare.


Det var det mysteriet som satte fart på den här veckan.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, julklapp, mysterium, hammare, wtf, låda, spik

Av Zippo - 12 november 2008 23:11

Läste följande aftonbladet.se.


"Enda möjligheten nu är att göra en polisanmälan, vilket vi ogärna vill. Då är det lättare och snabbare att via en civilrättslig åtgärd komma i kontakt med den som har det IP-nummer från vilket den olagliga fildelningen sker."


Med andra ord är det en lagstiftning som syftar till och skapa en gräddfil man är ute efter.

Det underlättar ju också att beviskraven i princip blir obefintliga i och med nämnda lag.


SUCK.


/Zippo


Andra bloggar om: Ipred, lagstiftning, piratlagen, suck, trött


Av Zippo - 12 november 2008 21:56

Som jag tidigare har skrivit så var jag ganska så upptagen med att "påverka" för några veckor sen.

Utövade denna påverkan genom att mailkonversera med diverse riksdagspolitiker med varierande resultat.

Vissa av svaren som jag fick var uppenbarligen från personer som gladeligen svarade men egentligen inte ens förstod vad det hela handlade om.

Andra däremot var ganska eller till och med mycket initierade i ämnet och jag måste säga att mina farhågor om politiker kom aningens på skam.

Fick så sent som idag ett mail från Jan Ericson med hänvisning till hans blogg och jag måste nog tillstå att det finns hopp om att alla politiker inte bara är nickedockor.


Lagförslaget i sin helhet kan hittas HÄR.


Om Ipred på DNaftonbladet, SvD


/Zippo


Andra bloggar om: Ipred, antipiratlag, förslag, politiker, polis, rättsskydd


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards