Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under november 2008

Av Zippo - 11 november 2008 22:46

Blir egentligen inte så häpen att det finns folk som "vill" ha den så kallade antipiratlagen.

Personligen så tror jag att i stor utsträckning så är dessa personer ganska så dåligt insatta i problematiken och skriker mer än de tänker.

Det finns ju även den andra sidan som tycker att det skall vara fritt fram att piratkopiera till höger och vänster och jag anser att även dessa personer är ganska så snett ute.


Det som i alla fall jag ser som det verkliga problemet är att man överför polisiära befogenheter till privata intressenter.


Det är enligt mig det som debatten borde handla om inte om det är rätt eller fel att piratkopiera för den diskussionen är bara naiv och otroligt korkad.


/Zippo


Andra bloggar om: piratkopiering, antipiratlag, debatt, politik, Ipred, integritet


Av Zippo - 11 november 2008 22:40

Vet inte vad jag skall säga.

Tycker bara så otroligt synd om det lilla livet.

Jag skulle kunna skrika efter dödsstraff o.s.v men känner mest bara otrolig uppgivenhet över ondskan som kan bo i oss människor och då i synnerhet när det drabbar totalt oskyldiga personer.


/Zippo


Andra bloggar om: dödsstraff, ondska, barn, misshandel, mållös

Av Zippo - 11 november 2008 22:35

Då är fibern inne.

Kabel-TVn har jag redan en vecka tillbaka fått via fiber (ej IP-tv utan den "vanliga" sorten) och idag var det så dags att ta itu med bredbandsdelen.

Man kan väl säga som så att det gick inte helt smärtfritt och mer eller mindre hela kvällen gick åt att konfigurera om brandväggar, kontaktera kabel o.s.v


Men nu är det gjort och det går tokfort.


/Zippo


Andra bloggar om: tokfort, bredband, fiber, megabit, kabeltv, kontaktera

Av Zippo - 10 november 2008 20:23

Expressen har ett kunskapstest om stränder i världen.

Av resultatet av döma så är jag definitivt en strandnisse och jag är ganska så säker på att det skulle ha sett helt annorlunda ut om det hade gällt skidorter.

Inte så att testet direkt var svårt men lite måste jag ju få skryta.


/Zippo


Andra bloggar om: strand, test, kunskap, enkelt

Av Zippo - 9 november 2008 22:32

Fars dag och ungarna har uppmärksammat detta enligt var och ens förmåga.

Själv så tyckte jag att jag kunde unna mig en trevlig cigarr och då vädret i princip kräver att man kan värma sig så åkte även grillen fram.

Fars dag cigarren blev en H Upmann Magnum 50 som jag hade fått från Hazzard och "tyvärr" så var den så bra som jag var rädd för.

Konstruktion och smakerna låg på topp och det gör även priset vilket är ju mindre roligt nu när den har hamnat på "must have" listan.

Betyget blir höga 4+/5 och jag tackar Hazzard för upplevelsen.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, puffa, upmann, magnum, kuban, smakfull, grilla, fars dag

Av Zippo - 9 november 2008 11:16

Veckan fototriss har temat "så här ser det ut där jag är idag".

Kul att man blir motiverad att ge sig lite längre ut än ens hårddisk i jakten på bilder.

Det tråkiga var vädret utanför, usch o fy vad grått o blött det var ute.

Men jag antar att det finns plats även för gråmulna bilder för alla kan ju inte ha solsken varje dag.


/Zippo


Andra bloggar om: fototriss, bilder, tema, tre, höst, kallt, mörkt

Av Zippo - 8 november 2008 20:50

Kunde inte låta bli att testa några av garderobsvinerna som man tipsade om på Dn.se.

Kan inte annat än och hålla med om att Vila Santa (12507) och den aningen annorlunda men trevligt smakande Chateau Gratien Saumur Champigny (2236) båda föll i alla fall mig på läppen.

Förutom dessa alkoholrelaterade äventyr så har Lördagen flytit på i sakta mak med lite mat och allmänt slappande.


Ha en trevlig kväll.


/Zippo


Andra bloggar om: tanniner, vin, tips, slappa, lördag, lugnt

Av Zippo - 6 november 2008 21:51

Förutom en tidig morgon och massor av arbete så har det varit en dag som har mer eller mindre gått i cigarrernas tecken.

Strax innan lunch så blev jag inviterad till en miniherf av Peter E som jag tackade ja till.

Lunchherfen ägde rum under mycket trevliga former och det var till och med så att solen lyckade värma oss en aning där vi satt och puffade.

Dagens bjudcigarr var en Por Larranaga PC som levererade ypperliga smaker och har följdaktigen hamnat långt upp på min inköpslista.


Tack riktas till Peter E som bjöd på godsaken ifråga.


Väl hemkommen så var det cigarrer som återigen stod i centrum.

Denna gången handlade det om att flytta en låda med Bolivar BFs till humidoren efter den sedvanliga avlusningen.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, bolivar, por larranaga, godsaker, miniherf, solsken, njuta

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards