Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under november 2007

Av Zippo - 8 november 2007 22:51

Firar eller i alla fall njuter över vetskapen att jag är ledig imorgon.

Köttet är inhandlat vinet likaså och cigarrerna står redo, jepp det skall banne mig grillas imorgon och det kan inte ens en snöstorm ändra på.

Gumman hade nämnt det på jobbet och jag blev väl aningens idiotförklarad men efter lite snack med gumman så kröp det fram att hon tyckte att det skulle bli gott...hon också.

Dagen flöt annars på i hög tempo men eftermiddagen lättade en aning,troligtvs p.g.a att det var den sista arbetsdagen för veckan och humöret låg på topp.


Att jag sen avslutade min jourvecka gjorde ju inte saker och ting direkt sämre.


Ha det så bra imorgon era stackare.


/Zippo


Andra bloggar om: Ledigt, njuta, grilla, vinter, snö, cigarr




Av Zippo - 8 november 2007 22:44

Dammar fram ännu en klassiker, den här gången handlar det om att blåsa en försäljare via telefon.

Det här är banne mig bland det roligaste skämt jag har nånsin har hört, väl värt de minuter det tar och lyssna igenom.


/Zippo


Andra bloggar om: humor, telefon, försäljare, skämt, blåsning, klassiker



Av Zippo - 7 november 2007 22:50

Kanske var det så som rubriken antyder som det började.

Jag skulle då i alla fall behöva köpa nya "kulor" som var både  större och hårigare innan jag skulle göra om den bedriften.

Fast det skulle ju inte behöva kosta så mycket om man skall tro på all trevlig reklam som dimper ner i inkorgen så kanske, kanske ändå.


Hur som helst så är det ganska coolt men på gränsen till vansinne.


/Zippo


Andra bloggar om: vingsuit, base jump, coolt, galet, udda, film



Av Zippo - 7 november 2007 22:33

Oooh vad är det för fel på människan?....se artikel här.

Uppenbarligen så vet han i alla fall inte när det är dags att lägga av.

Tycker mig nästan ana nån slags mönster baserat på de senaste tidens skriverier och det är att pengar gör folk korkade.


Personligen så tycker jag att han har avverkat sina chanser och är inte ens värd att lyssna på med tanke på de tidigare förklaringarna som inte ens barn skulle tro på.


/Zippo


Andra bloggar om: pengar, makt, dum, våldtäkt, lögner





Av Zippo - 7 november 2007 22:05

Ännu en dag från helvetet är mer eller mindre avslutat och för min del så är morgondagen den sista arbetsdagen för veckan.

VAD SKÖNT.

Som avslutning idag (på övertid) så var jag tvungen att fixa ett fel som om det skulle ha gått snett hade lätt kunnat hamna på löpsedlarna.

Ingen press här inte :-)


Hann även dra iväg ett mail till chefen där jag undrade lite över hans planer för framtiden.

Personligen så tycker jag att det mest verkar landa i stora ord och powerpoint bilder så det är klart man undrar lite.


Men det kan ju också vara så att det är jag som är bakåtsträvare och företag som exempelvis YREG är i själva verket framtidens melodi.


/Zippo


Andra bloggar om: kneg, arbete, bluff, båg, framtid, management, ledig


Av Zippo - 6 november 2007 23:31

Läste följande artikel om Nudie som har tagit fram speciella t-shirts ihop med diverse konstnärer.

Delar av vinsten från försäljningen går sen till Amnesty International.

Fint tänkt och kanske o.k genomfört men cyniker som jag är så tänkte jag bara om dessa t-shirts var gjorda av Kinesiska barnarbetare.


...Bara en tanke.


/Zippo


Andra bloggar om: barnarbetare, mode, cynisk, vem kan man lita på


Av Zippo - 6 november 2007 22:44

Företaget CREALEV har tagit fram en lösning som gör att saker och ting svävar lite snyggt.

Kombinerar man detta med exempelvis en lampa så får man en pryl som i alla fall jag är beredd att hosta upp en slant för.


/Zippo


Andra bloggar om: inredning, lampa, crealev, cool, udda



Av Zippo - 6 november 2007 22:37

Fy fan för idag, känns som det var ett tag sen man hade tid och käka lunch ens (det blev ingen idag i alla fall).

Problem efter problem varvat med möten, man kan ju undra vad man håller på med.

Det som däremot inte var nån som helst problem var flytten av 2 lådor garrar från karantän till plastidorerna.

Välkomna hem mina små raringar.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, plastidor, samlig, godis


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards