Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under november 2007

Av Zippo - 6 november 2007 08:10

Jag slapp och se ninjaturtles på näthinnan igår när jag skulle gå och lägga mig.

Räddningen blev DEN HÄR LÄNKEN som gjorde att jag skrattade hela vägen till sängen och knappt kunde ens sluta då till familjens förtret.

Underbar kiss och bajs humor :-)


/Zippo


Andra bloggar om: konkelbär, humor, udda, lura, kul, bajs



Av Zippo - 5 november 2007 23:40

Vad i H-E har det tagit åt honom.

Det är väl en himla tur att man inte bor granne med honom, jag skulle nog ha lite svårt att INTE bli "berörd".


Som en liten kille sa "I like turtles"....men då hade han nog inte sett den här.

Personligen så kommer jag att ha lite svårt att somna efter det här. 


/Zippo


Andra bloggar om: humor, udda, sköldpadda, ninja, läskigt, grön, suck

Av Zippo - 5 november 2007 23:27

Världen är då ganska svart under den här delen av året men ibland så bjuds det på färgprakt utan dess like.


Mycket svart är det inomhus också och för att muntra upp humöret lite grann så behövs det lite färg, blommor är då ganska bra att ta till.


/Zippo



Av Zippo - 5 november 2007 22:54

Med risk att pussen för 30 minuter sen blev den sista jag fick av gumman så postar jag en bild på gummans "daggmaskar".


Hon gjorde ju till sig lite när jag skulle ta kort (nope inga såna kort) och det som slog mig var att hennes läppar verkligen såg ut som två stora feta daggmaskar som hade kravlat upp under hennes näsa.


Lite läppigt är det i alla fall.


/Zippo


Andra bloggar om: läbbig, daggmask, gumma, konstigt, läppar

Av Zippo - 5 november 2007 22:38

En sak som jag inte tycker om är när (internet/postorder) beställningar tar tid på sig innan de landar hemma.

Det finns väl ingen värre tortyr än väntan på det där som man så hett eftertraktar.

Har till och med ibland knallat in på postkontor (eller vad det nu kan vara för ställe där man hämtar paket) och fått dom och gå igenom hyllorna i jakten på paket som jag i desperation har räknat ut borde ha kommit till utlämningsstället och att avin dimpner ner hemma dagen efter.

Det är då nödlögnerna som "men det är ju grabbens födelsedagspresent och jag som så gärna ville ge det till honom idag.....sa jag att han fyller år just idag".

Tja man kan bli ganska patetisk ibland.

Anledningen till mina tankar om detta är att jag just nu har ett paket med cigarrer som befinner sig "gud vet var" och det enda jag kan hoppas på är att nån någonstans ser mitt paket och tänker "vad sjutton är detta för paket....den har ju hamnat helt åt H-E".


Inget är som väntans tider...urk.


/Zippo


Andra bloggar om: post, paket, tålamod, lögner, pina, längta, patetisk


Av Zippo - 4 november 2007 14:19

Söndag.

Upplever dagen som bra tack vare att det är fint väder, lite småsaker som har blivit gjorda och nu skall vi även snart iväg på bjudmiddag.


Det var just det, middagar brukar ju förplikta att man i alla fall ser någorlunda städad ut och följdaktigen så åkte rakhyveln och trimmern fram.


Tyvärr så blev det ett litet avbrott i trimmandet då batterierna helt sonika fick för sig att lägga av.

Ooooh vad kul o sitta med "semimohikan" medans dotterns kompisar småfnissar i bakgrunden.

Det positiva är att jag fick nåt att skriva om.


/Zippo


Andra bloggar om: mohikan, frilla, trimmer, batteri, söndag



Av Zippo - 3 november 2007 22:35

Jag vill också vara med och försöka få syn på de blixtsnabba ninjorna som deltar i paraden.

Men då det kan bli lite jobbigt och åka si sådär så kanske en Ninja Power Meet skulle duga.

Kan se det framför mig, tiotusentals människor kantar gatorna men ingen ser till några bilar.

:-)


/Zippo


Andra bloggar om: Udda, ninja, parad, snabb, osynlig

Av Zippo - 3 november 2007 22:13

Vaknade imorse med vetskapen om att det förmodligen skulle ligga lite snö på backen och det var precis vad det gjorde.

Nu var ju inte det nåt bestående och redan efter ett par timmar så var allt som förut.

Dagen bjöd på en liten tur till stan för att handla lite nödvändigheter och under eftermiddagen så flyttade jag cigarrerna som har klarat av "karantänen" till deras nya hem i mina plastidorer.

Efter det så var man ju helt slut :-)

Det är banne mig inte mycket man förmår att ta sig till när man sliter på jobbet och mörkret omger en stora delar av dygnet.


Imorgon skall det i alla fall bli bjudmat så det kommer att bli trevligt.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarrer, snö, kyla, vinter




Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards