Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under november 2007

Av Zippo - 18 november 2007 20:26

Otroligt bisarr sjukdomsförlopp får den här mannens händer och fötter att likna rotsystemet på ett träd.


Mer om honom finns att läsa här.


/Zippo


Andra bloggar om: udda, sjukdom, rötter, bisarr, indonesien, märkligt

Av Zippo - 18 november 2007 19:55

Det där ser inte så lätt ut men kul är det.

Som idrott betraktad så tycker jag nog att den ligger i nivå med gång.


/Zippo


Andra bloggar om: idrott, fotboll, humor, kul, udda, svårt, farligt

Av Zippo - 18 november 2007 00:55

Jag undrar lite vad dom hade väntat sig.

Om nu kossan har tittat på shaolinmunkarnas träning dagarna i ända så har han självklart lärt sig en trix eller två.

Men jag antar att vissa måste lära sig den hårda vägen.


/Zippo


Andra bloggar om: shaolin, ko, spark, ninja, strid

Av Zippo - 18 november 2007 00:45

Nog för att jag har fiskat en del i mina dar i både hav och sjöar men det här är första gången jag ser ekorrfiske.


/Zippo


Andra bloggar om: ekorre, fiske, kul, udda, humor

Av Zippo - 17 november 2007 20:27

Det här är väl en klassiker.

Australienaren som får olympisk guld enbart tack vare att alla andra klantar till det.

Om jag inte minns helt fel så hade han ungefär likadan tur i alla heaten som föregick finalen också.


/Zippo


Andra bloggar om: os guld, tur, skridskor, final, australien, udda

Av Zippo - 17 november 2007 19:44

Det blev inte så mycket snickrande av elementskydd som jag hoppades på.

Inte för att jag var så värst lat eller så utan snarare p.g.a brist på material.


Däremot så var ju vädret bra så jag passade på och byta däck istället.

När däcken var på plats så fanns det fortfarande tid och bolma på en garre.


Sagt och gjort en La Flor Dominicana Chiselito plockades fram.

Mycket peppar i början som sen övergick i lite mer balanserad smakpalett.

Kommer definitivt att lagras ett tag innan nästa försök och jag är säker på att den kommer att bli riktigt riktigt bra med tiden.

Betyg 3,5/5.


När mörkret sänkte sig över nejderna så åkte grillen fram och med det även cigarr nummer två.

Denna gång så blev det en Nording "minitorpedo" .

Nording förknippas normalt med piptobak och nog tyckte jag att man kunde ana släktskapet i smakerna som drog åt det lite sötare hållet.

På det hela taget en mycket trevlig cigarr med egen karaktär som förtjänar betyget 4/5.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, grill, däck, vinter, piptobak

Av Zippo - 16 november 2007 23:49

Vilka protester jag mötte när jag berättade för gumman att jag har startat en ny projekt (humidorbygget).

Framför allt var hon inte helt nöjd med mina prioriteringar, tydligen så skall jag bygga ett elementskydd innan jag har tillåtelse att sätta igång med nåt annat.


Tja då vet jag i alla fall vad jag skall handla/göra imorgon, för nu skall det banne mig snickras elementskydd så att jag kan ta itu med viktigare saker efter det.


Hann under kvällen titta på det sista avsnittet av The Traveler och konstaterar att serien hade potential.


Synd att den är nedlagt.


/Zippo


Andra bloggar om: The trvaveler, tv serie, slut, elementskydd, humidor, snickra

Av Zippo - 16 november 2007 23:27

Blixtar och dunder, på gränsen till magiska under.

Ytterligare en sak som jag inte hade en aning om.

Den "oändliga" stormen som går under namnet Catatumbo lightning.

Tydligen så finns det ett ställe i Venezuela som upplever blixtar under nästan hälften av årets nätter.

Stormen varar i upp till 10 timmar/natt med upp till 280 blixtar/timme.


Ganska fantastiskt om jag får säga vad jag tycker....och det får jag ju.


/Zippo


Andra bloggar om: blixt, dunder, oändlig, storm, venezuela, udda, fantastiskt





Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards